هشدار کلمبیا به ونزوئلا همزمان با تداوم تنش‌ها


هشدار کلمبیا به ونزوئلا همزمان با تداوم تنش‌ها

تهران - ایرنا - همزمان با تداوم تنش‌های دوجانبه میان کاراکاس - بوگوتا، رئیس جمهوری کلمبیا نسبت به هرگونه اقدام ونزوئلا علیه این کشور هشدار داد.

به گزارش روز گذشته(شنبه) خبرگزاری آسوشیتدپرس، «ایوان دوکه» در مصاحبه با این خبرگزاری اعلام کرد که اگر «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا فکر حمله به کلمبیا باشد، بدنبال کار احمقانه ای است.

انتظار می رود ایوان دوکه در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد علیه ونزوئلا موضع گیری کند.

رئیس جمهوری کلمبیا بر این باور است که مادورو نه تنها مسئول فاجعه انسانی در ونزوئلا است بلکه اکنون تهدید منطقه ای به حساب می آید.

ایوان دوکه ضمن امتناع از رد گزینه حمله نظامی علیه شورشیان کلمبیایی در مرز این کشور با ونزوئلا تاکید کرد، هر تجاوزی از سوی نیروهای مسلح ونزوئلا منجر به یک پاسخ منطقه ای فوری خواهد شد که تحریم های بیشتر و اقدامات دیپلماتیک جدیدی را نیز علیه کاراکاس به همراه خواهد داشت.

رئیس جمهوری کلمبیا افزود: اگر آنها (مقامات ونزوئلا) کار بسیار احمقانه ای انجام دهند، می دانند که چه پیامدهایی به همراه خواهد داشت.

رئیس جمهوری کلمبیا پیشتر ونزوئلا را به پناه دادن به شماری از شورشیان مخالف کلمبیا متهم کرده بود؛ اتهامی که کاراکاس آن را رد کرده است.

مقامات کاراکاس نیز پیشتر بارها کلمبیا را به کمک برای فراهم شدن زمینه حمله نظامی تحت حمایت آمریکا علیه ونزوئلا متهم کرده بودند.

همزمان با تشدید تنش ها میان ونزوئلا و کلمبیا، حدود دو هفته پیش رزمایش نیروهای مسلح ونزوئلا با دستور رئیس جمهوری این کشور در مرز با کلمبیا آغاز شد.

هدف این رزمایش که قرار است تا ششم مهر ماه ادامه یابد، تقویت امنیت مرزهای این کشور اعلام شده است.

نیکلاس مادورو اخیرا در مورد تهدیدها از سوی کلمبیا علیه کاراکاس هشدار داده بود و اعلام کرد دولت تدابیر امنیتی جدید خود را در مناطق مرزی با کلمبیا اتخاذ خواهد کرد.

رییس جمهوری ونزوئلا بارها سیاست خصمانه کلمبیا علیه کاراکاس را محکوم کرده و گفته است که دولت بوگوتا از اقدامات آمریکا علیه کشورهای چپ گرای آمریکای لاتین حمایت می کند.

۱۰۷۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر تیپ و چهره دومین بازیگر نقش «نجلا» / محیا دهقانی جنجال کرد!