مشاور رییس فدراسیون بسکتبال: حضور در المپیک اتفاق بزرگی است


مشاور رییس فدراسیون بسکتبال: حضور در المپیک اتفاق بزرگی است

تهران - ایرنا - مشاور رییس فدراسیون بسکتبال با اشاره به المپیکی شدن بسکتبال کشورمان گفت: حضور در جام‌جهانی 2019 چین و کسب سهمیه المپیک اتفاق بزرگی برای بسکتبال و ورزش ایران است.

«علی شکوری» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا، درباره حضور تیم ملی بسکتبال کشورمان در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو اظهار داشت: این افتخار بزرگ را به خانواده بسکتبال ایران تبریک می‌گویم و می‌دانم که همه از المپیکی شدن بسکتبال کشورمان خوشحال هستیم. کسب سهمیه المپیک بالاترین هدیه‌ای است که می‌توان برای ورزشکاران یک رشته و ورزش‌دوستان یک کشور در نظر گرفت. حضور در جام‌جهانی و سپس کسب سهمیه المپیک اتفاق بزرگی بود که برای بسکتبال ایران افتاد و به نظرم تاثیرات بسیار زیادی دارد.

وی افزود: برنامه‌ریزی خوبی برای تیم ملی بسکتبال انجام شد و ملی‌پوشان با بهترین شرایط راهی جام‌جهانی شدند. فراز و نشیب‌هایی در عملکرد تیم بود که در ورزش طبیعی است و ما در نهایت به المپیک رسیدیم.

شکور یادآور شد: وقت آن است که کارشناسان بدون غرض و با نگاهی مثبت و سازنده نقاط ضعف و قوت تیم ملی را عنوان کنند تا بررسی شوند.

وی گفت: اتفاق در ورزش همیشه هست و این مرتبه به سود ایران بود. تیم ملی با شکست چین در جام‌جهانی المپیکی شد و اکنون زمان آن است که همه با هم برای موفقیت در المپیک تلاش کنیم. اکنون باید نگاه‌ها به بسکتبال کاملا المپیکی باشد.

این پیشکوست بسکتبال با اشاره به نقش حمایتی وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک از بسکتبال گفت: المپیک باعث توسعه بیشتر بسکتبال می‌شود و قطعا فرصت بزرگی است که نباید از دست برود. در این مسیر فدراسیون نیاز به حمایت بیشتر وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک دارد. باید نگاه مسئولان به بسکتبال کاملا المپیکی باشد.

وی ادامه داد: اکنون حضور تیم ملی در المپیک باعث می‌شود نگاه‌ها به سمت بسکتبال بیاید و دوباره نوجوانان به این رشته علاقه مند شوند. فدراسیون وظیفه دارد که این علاقه‌مندی را حفظ و بتواند از آن استفاده کند.

کارشناس بسکتبال ایران همچنین تاکید کرد: تیم ملی قبل از جام‌جهانی تدارکات خوبی داشت. اکنون هم باید این نگاه حمایتی از طرف مسئولان ورزش باشد و البته بیشتر شود. به طور قطع می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب نتیجه‌ای بهتر از دوره قبلی در المپیک کسب کنیم.

مشاور رئیس فدراسیون بسکتبال در پاسخ به این سوال که چطور در شرایطی که قرارداد «مهران شاهین‌طبع» در هواپیما تمدید شده از کارشناسان تقاضا دارید نقاط ضعف و قوت را اعلام کنند؟ بیان کرد: این موارد منافاتی باهم ندارند. اختیارات یک رئیس فدراسیون است که چنین تصمیمی بگیرد اما کارشناسان چرا نظرات خود را ندهند؟ هرکسی جز «مهران شاهین‌طبع» هم بود باید نظرات اعلام می‌شد و قطعا دوستان از این نظرات استفاده می‌کردند.

شکوری در پاسخ به این سوال که با توجه به نحوه صعود تیم ملی به المپیک و عملکرد کادر فنی آیا درست بود که فدراسیون انقدر سریع و عجولانه و در هواپیما قرارداد «مهران شاهین‌طبع» را تا پایان المپیک تمدید کند؟ تصریح کرد: این موضوع را باید رئیس فدراسیون توضیح بدهد چون از اختیارش استفاده کرده‌ است.

پیشکسوت بسکتبال ایران در پاسخ به این سوال که اگر این تصمیم بزرگ در اختیار رئیس فدراسیون است پس جایگاه کمیته فنی چه می‌شود؟ گفت: به نظر من نکته مهم این است که همه نظرات خود را اعلام کنند. ایرادهایی بوده و همه می‌دانیم. به نظرم همه دوستان نظراتشان را اعلام کنند و البته نوع گفتن نظر هم مهم است.

وی افزود: به نظر شما درست است که ۲ روز قبل از مسابقه مهم تیم ملی، صدا و سیما چنان هجمه‌ای را به تیم وارد کند؟ آیا درست بود تیم در شرایطی که هنوز شانس داشت انقدر تحت فشار قرار بگیرد؟

مشاور رئیس فدراسیون بسکتبال در ادامه تاکید کرد: نگاه‌ها به بسکتبال در همه جا باید المپیکی باشد و در این مسیر نقش وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بیشتر است. به نظرم کمیته ملی المپیک باید خیلی سریع تمام تیم‌ها و نفرات المپیکی را تحت حمایت قرار بدهد. باید بازیکنان شرایط خوبی داشته باشند. به فدراسیون‌ها کمک مالی بدهند و آنها را مجاب کنند تا بهترین شرایط برای ورزشکاران ایجاد شود.

شکوری ادامه داد: همچنین باید اعضای کادرفنی هم تامین باشند و از آنها حمایت شود. سرمربی و مربیان و دیگر اعضای کادر هم باید شرایط مناسبی داشته‌ باشند. از طرفی نیاز است که کادر تیم‌های ملی تقویت شود. چرا بسکتبالیست‌های ما نباید یکسال قبل از المپیک روانشناس، پزشک تغذیه و ماساژور کنار خود داشته باشند؟ قطعا این موارد باعث می‌شود که ملی‌پوشان با شرایط بهتری در مسیر المپیک قرار بگیرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش