فرنگی‌کار مجارستانی که پس از 13 سال طلا گرفت


فرنگی‌کار مجارستانی که پس از 13 سال طلا گرفت

تهران - ایرنا - «تاماش لورینچ» از جمله فرنگی‌کاران با سابقه دنیای کشتی است که به واسطه انگیزه و پشتکار فراوان توانست پس از 11 دوره حضور در پیکارهای قهرمانی جهان به نخستین مدال طلای قهرمانی جهان دست یابد.

لورینچ ۳۳ ساله اهل کشور مجارستان نخستین مرتبه در پیکارهای کشتی قهرمانی سال ۲۰۰۶ در گوانگ‌جو چین و در وزن ۶۶ کیلوگرم حضور پیدا کرد و دهم شد. در آن پیکارها تیم ملی ایران توسط حمید سوریان به مدال طلا و سامان طهماسبی به مدال برنز دست پیدا کرد.

او سابقه حضور در ۳ دوره بازی‌های المپیک ۲۰۰۸ پکن، ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو را دارد. در پکن هشتم شد و لندن به مدال نقره رسید، اما در ریو به مقام نازل شانزدهم دست یافت.

لورینچ مجارستانی به ترتیب در پیکارهای جهانی سال ۲۰۰۷ باکو در جمهوری آذربایجان هفتم شد، در رقابت‌های جهانی سال ۲۰۰۹ هرنینگ دانمارک و ۲۰۱۰ مسکو پنجم شد و در سال ۲۰۱۱ در استانبول ترکیه هفتم شد.

این فرنگی‌کار مجارستانی در المپیک لندن نقره گرفت اما در پیکارهای جهانی سال ۲۰۱۳ در مجارستان دهم شد. او نخستین مدال جهانی خود را در پیکارهای سال ۲۰۱۴ ازبکستان گرفت و توانست صاحب گردن آویز نقره شود.

لورینچ در رقابت‌های جهانی سال ۲۰۱۵ لاس‌وگاس آمریکا نهم شود.

او که در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو شانزدهم شده بود در این سال‌ها به یکی از با تجربه‌ترین فرنگی‌کاران مجارستان و حتی جهان تبدل شده بود و در نهایت توانست ۲ مدال نقره در رقابت‌های جهانی سال ۲۰۱۷ پاریس و ۲۰۱۸ مجارستان بگیرد.

اوج کار این فرنگی‌کار خستگی‌ناپذیر سرانجام در نورسلطان قزاقستان رخ داد و توانست در پیکارهای جهانی سال ۲۰۱۹ و در وزن ۷۷ کیلوگرم جایی که نماینده کشورمان «محمدعلی گرایی» نیز حضور داشت به نخستین مدال طلای جهانی خود بعد از ۱۰ دوره حضور در رقابت‌های جهانی دست پیدا کند.

او در نورسلطان قزاقستان پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۳ بر صفر «جالگاسبای بردی مرادوف» از ازبکستان را شکست داد و در دور بعد «ولادیمیر یاکولیف» از اوکراین را ۵ بر ۲ از پیش‌رو برداشت سپس «پائولیس گالکیناس» از لتونی را ۵ بر صفر شکست داد و در نیمه نهایی و در کشتی نزدیک «آسخات محمداف» از قزاقستان را با حساب یک بر یک (کسب امتیاز آخر) شکست داد و فینالیست شد.

او در فینال موفق شد «آلکس کیسیدیس» از سوئد را که محمدعلی گرایی نماینده کشورمان را شکست داده بود با نتیجه عالی ۸ بر صفر شکست دهد و نخستین مدال طلای جهانی را به گردن آویزد.

طلای لورینچ تنها مدال طلای کشور مجارستان در پیکارهای جهانی سال ۲۰۱۹ قزاقستان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد