به گزارش فارس، علی لاریجانی صبح امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح در بندرعباس با گرامیداشت سی و نهمین سالگرد دفاع مقدس و استقامت و ایستادگی مردم و ایثار و فداکاری نیروهای مسلح کشور در برابر متجاوزان اظهار داشت: امروز آغاز هفته دفاع مقدس است و صدام در شرایطی که انقلاب ایران به تازگی شکل گرفته بود به کشور حمله کرد.

وی افزود: در شرایطی که ملت ایران اسلامی حکومت 50 ساله رژیم پهلوی را که سیاست‌های ضد دین در پیش گرفته و با رژیم صهیونیستی در ضد و بند بود را سرنگون کرد و تغییراتی را در نیروهای مسلح انجام داد دست‌نشانده‌های استکبار جهانی با خیالی تباه به مسئله سازی علیه ایران دست زدند و با ترور مقامات و حرکات تجزیه‌طلبانه سعی در فروپاشی انقلاب داشتند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در این شرایط صدام به ایران حمله و خود را هشت سال درگیر جنگ علیه ملت ایران اسلامی کرد.

لاریجانی با اشاره به اینکه حمله صدام به ایران دارای نکاتی است که امروزه نیز می‌تواند برای کشورهای منطقه راهگشا باشد گفت: نکته نخست حمله صدام این بود که او دچار توهم شد که می‌تواند با توجه به شرایط ایران اسلامی، قادسیه دیگری رقم بزند و بر همین اساس بر روی عرب و غیر عرب تکیه کرد.

وی ادامه داد: او (صدام) با مجوس خطاب کردن ملت مسلمان ایران، بدنبال این بود که به قلدر منطقه تبدیل شود اما ندای انقلاب اسلامی وحدت میان امت اسلامی بود.

رئیس‌ قوه مقننه خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی پس از سرنگونی رژیم شاهنشاهی سفارت رژیم صهیونیستی را تعطیل، و به جای آن فلسطین را جایگزین کرد و امروزه نیز ایران اسلامی تنها کشوری است که با صدای بلند از ملت مظلوم فلسطین دفاع می‌کند اما در آن زمان صدام این ندا را نشنید و بازیچه دست کشورهای مستکبر از جمله آمریکا شد و به حرکتی ارتجاعی دست زد و مسئله عرب و غیر عرب را مطرح کرد.

لاریجانی افزود: نکته دوم جنگ تحمیلی این بود که پس از سرنگونی رژیم شاهنشاهی آمریکا که منافع خود در ایران را از دست داده می‌دید به دنبال ضربه زدن به ملت ایران برآمد و دست صدام را گرفت و با فرستادن فرستاده ویژه به سوی صدام او را تحت حمایت خود گرفت و صدام نیز با توهم تبدیل شدن به قدرت منطقه حمایت آمریکا را پذیرفت.

وی گفت: اما همین آمریکا وقتی دید صدام دیگر برای وی ارزشی ندارد با بهانه قرار دادن سلاح‌های شیمیایی به عراق حمله و صدام را سرکوب کرد و آن فاجعه بزرگ را برای مردم عراق به بار آورد.

وی با اشاره به این مطلب که اعتماد دیگر سران و رهبران عرب منطقه به آمریکا نیز سرنوشتی مشابه آنچه بر صدام گذشت داشتند رو به سران منطقه اظهار داشت: کشورهای عربی منطقه باید بفهمند آمریکا به آنها نگاه ابزاری دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: توهین‌های مقامات کشورهای عربی و اعلام اینکه هدف از برقراری ارتباط با آنها تنها نفت و پول است بسیار نا خوشایند است، ما بارها اعلام کرده ایم کشورهای اسلامی عرب و غیر عرب با هم برادر هستند و آرزو داریم با اخوت و برادری بهترین روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را با هم داشته باشیم.

لاریجانی اضافه کرد: قدرت و ثروت و انرژی کشورهای منطقه می بایست با یکدیگر جمع شود و در برابر اسرائیل قرار گیرد نه اینکه ملت مظلوم یمن را به مسلخ ببرند.

وی گفت: صدام تصور می‌کرد نیروهای مسلح ایران اسلامی در وضعیتی به هم‌ریخته هستند و ارتش نیز انگیزه ای برای دفاع از کشور ندارد از همین رو فکر می‌کرد راحت کشور را تصرف می‌کند حال آنکه فرزندان ایران در نیروهای مسلح از جمله ارتش، سپاه و بسیج و نیروهای انتظامی پرورش یافته مکتب امام حسین(ع) بودند و الگویشان سالار شهیدان بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نیروهای مسلح ما امروز قدرتمند تر از گذشته امنیت ایران و منطقه را برقرار کرده اند و سرمایه بزرگ برای ملت و سرمایه ای ارزشمند برای امنیت منطقه هستند که با قدرت خود توانستند پدیده شوم داعش و تروریسم را از کشورهای عراق و سوریه محو کنند و کمر آنها را بشکنند.

لاریجانی اظهار داشت: ایران اسلامی با تمام این اقتدار نیروهای مسلح خود هیچ‌گاه در این چهل سال به کشوری تعرض نکرده است در حالی که حق داشته با کشورهایی که در جنگ تحمیلی یاری‌گر صدام بودند و پول‌های هنگفت به او می‌دادند را تنبیه کند.

وی ادامه داد: یکی از کشورهای منطقه که در جنگ تحمیلی چهل میلیارد دلار به عراق کمک مالی و تجهیزاتی کرد همچنان به رفتار خصمانه علیه ایران ادامه می‌دهد اما بداند حرکات‌شان از چشم ما دور نیست و نیروهای مسلح ما چشم تروریست‌های دست نشانده آنان را همواره کور کرده اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: این کشور باید بداند شاید بتواند با جریان سازی تروریست خلق کند و پرورش دهد و جان مسلمانان را در کشورهای مختلف از جمله سوریه و عراق به مخاطره بیاندازد اما در نهایت همین تروریست‌ها به جانشان می‌افتند و آن‌ها را نابود می‌کنند.

لاریجانی با تاکید بر سیاست صلح‌طلبانه جمهوری اسلامی در مواجهه با کشورهای اسلامی منطقه افزود: ملت ایران و نیروهای مسلح همه کشورهای اسلامی منطقه را برادر خود می‌دانند و قدرت آنها را قدرت امت اسلام برآورد می‌کند و البته همواره اسرائیل را غده سرطانی دانسته و این رژیم اشغالگر را عامل نا امنی در منطقه می‌داند، ملت ما دفاع از ملت مظلوم فلسطین را وظیفه خود می‌داند چرا که تروریسم و رژیم صهیونیستی سم مهلک برای امت اسلامی است.

وی با اشاره به نگاه فریب کارانه آمریکا و رژیم صهیونیستی به کشورهای عربی منطقه بیان داشت: نگاه آمریکا و اسرائیل به کشورهای اسلامی ابزاری است و آنها با فریب کاری و توطئه‌هایشان از جمله جنگ‌های برادرکشی، بدنبال چپاول امت اسلامی هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی به سران کشورهای اسلامی هشدار داد که از سرنوشت صدام و حسنی مبارک و بن علی عبرت بگیرند و تاکید کرد: تئوری‌هایی که مطرح می‌شود از جمله تشکیل جبهه شیعه اشتباه است و ایران اسلامی کمک‌های فراوانی را به اهل سنت منطقه از جمله حماس و مردم عراق و سوریه داده است.

لاریجانی با تاکید بر عزم ایران برای ایجاد و تقویت امنیت پایدار منطقه بیان کرد: امروز عامل مسئله سازی در منطقه رژیم صهیونیستی و آمریکا هستند و می‌خواهند با فریب کاری نقش خود در حوادث منطقه را کتمان و اهداف استعماری و چپاولگری خود را دنبال کنند، دولت‌های اسلامی می بایست به خود بیایند و مانع از اجرای معامله قرن و تضییع بیشتر حقوق فلسطینیان شوند.

وی با اشاره به پیمان تامین امنیت تنگه هرمز گفت: امنیت تنگه هرمز همگام با سایر آبراه‌ها تامین می‌شود و وظیفه این ایجاد امنیت بر عهده نیروهای مسلح ایران اسلامی است و نیروهای مقتدر ما اجازه ماجراجویی در این منطقه حساس را به آمریکا و کشورهای دست نشانده خود نخواهند داد و قطعا نتیجه این ماجراجویی برای آن کشورها از جمله آمریکا پشیمانی خواهد بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر این مطلب که نیروهای مسلح سرمایه‌های کشور برای آبادانی و توسعه هستند رو به احزاب سیاسی کشور گفت: برای حفظ وحدت از حواشی دوری کنید و موجبات عزت و سربلندی برای ملت ایران را فراهم کنید تا مشکلات امروز کشور نیز مرتفع شود.