توزیع دانش‌آموزان متناسب با مدارس نیست


توزیع دانش‌آموزان متناسب با مدارس نیست

تهران- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش گفت: اکنون توزیع دانش‌آموزان در مدارس مختلف ایران متناسب نیست چون در برخی مناطق تراکم دانش‌آموز زیاد و در برخی دیگر کم است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، محسن حاجی میرزایی روز یکشنبه در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی غنچه ها و شکوفه ها در دبستان پسرانه تشیع تهران در پاسخ به این سوال که چرا تراکم در برخی مدارس ابتدایی زیاد است، اظهار داشت: تعداد دانش آموزان در برخی از مدارس کم است به عنوان نمونه در پنج هزار مدرسه تعداد دانش آموزان زیر پنج نفر است و ١۴ هزار مدرسه نیز زیر ١٠ نفر دانش آموز دارند.
وی خاطرنشان کرد: در توسعه فضاهای آموزشی به طور قطع به این موضوع توجه خواهد شد.
وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: تلاش همکاران در وزارت آموزش و پرورش این است که همه کسانی که در ایران زندگی می کنند از فرصت آموزش برخوردار باشند.
حاجی میرزایی در پاسخ به این سوال که آیا خاطره ای از روز اول مدرسه خود دارد؟ افزود: برای هر دانش آموز و خانواده آنها روز اول خاطره انگیز است و شوق یادگیری و به همراه آن ترس از اینکه چه شرایطی در انتظار ما است و با چه کسانی آشنا می شویم، وجود دارد و این فقدان شناخت باعث تشویش و اضطراب می شود که باید معلمان به خوبی این تشویش ها را از بین ببرند.
به گفته وی معلم در رفع این تشویش ها بسیار تاثیرگذار است چون دانش آموزان وارد محیط جدید می شوند و سرعت انطباق با محیط و آشنایی با افراد، به کیفیت مهارت معلم در این فضای جدید وابسته است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا فکر می کردید وزیر آموزش و پرورش بشوید؟ گفت: خیر.
وزیر آموزش و پرورش توصیه ای به دانش آموزان برای موفقیت کرد و اظهارداشت: فرزندان ما دوره مهمی از زندگی خود را شروع کرده اند و بیشترین زمینه یادگیری را از این دوره دارند و باید تلاش کنند با شور، شوق و نشاط وارد کلاس شوند از این رو باید آن را غنیمت بشمارند، روزهای به یادماندنی برای آنان خواهد بود.
حاجی میرزایی تصریح کرد: اکنون موضوع مهارت اهمیت ویژه ای دارد و بیش از دانش، در گذشته بیشتر تلاش می شد به افراد دانش منتقل شده و آنها مهارت خواندن و نوشتن بیازموند اما اکنونباید تلاش کنیم به افراد مهارت های پایه برای زندگی کردن را آموزش دهیم و بهترین دوره برای آموزش این مهارت های پایه دوره ابتدایی است./

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل