تمهیدات لازم برای حضور حداکثری گردشگران خارجی در اصفهان اتخاذ شد


تمهیدات لازم برای حضور حداکثری گردشگران خارجی در اصفهان اتخاذ شد

اصفهان- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: در زمان اوج حضور گردشگران خارجی به این استان از اواخر شهریور تا نیمه اول ماه آذر تمهیدات ویژه‌ای برای حضور آنان اتخاذ شده است.

فریدون الهیاری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: نیمه دوم هر سال از حیث گردشگری سرآغازی برای این استان محسوب می‌شود، در نیمه نخست سال شمار بیشتری از گردشگران هموطن به اصفهان سفر می‌کنند، و در فصل پاییز بویژه تا نیمه اول آذر با حضور بیشتر گردشگران خارجی روبه رو می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه گردشگران خارجی بُعد فرهنگی و تاریخی اصفهان را برای سفر به این شهر برمی‌گزینند، اضافه کرد: ساماندهی و برنامه ریزی‌ها برای این امر انجام شده تا شاهد افزایش شمار این افراد باشیم.

الهیاری تاکید کرد: گردشگری یاد شده با گردشگری مذهبی و زیارتی متفاوت است و به جنبه های بین المللی و مراوادت برون مرزی بیشتر ارتباط دارد.

وی تصریح کرد: گردشگری از محورهای اصلی توسعه در استان اصفهان به شمار می‌رود و با حمایت‌های لازم می توان شاهد درآمدزایی و اشتغال با گسترش این صنعت بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان همچنین از برنامه ریزی برای میزبانی از گردشگران چینی در «هفته چین» در بهمن ماه امسال خبر داد و افزود: تسهیلات ویژه ای برای این کشور در نظر گرفته شد تا مردم آن بتوانند با سهولت بیشتری از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری کشورمان و بخصوص اصفهان بازدید کنند.

تمهیدات لازم برای حضور حداکثری گردشگران خارجی در اصفهان اتخاذ شد

الهیاری ادامه داد: ارایه خدمات با تخفیف، سهولت در رزرو و پرداخت هزینه کمتر برای هتل و ارایه اطلاعات درباره اصفهان به زبان چینی از جمله فعالیت‌هایی است که برای جذب بیشتر از آن کشور انجام داده ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، حذف روادید(ویزا) برای گردشگران چینی جهت سفر به ایران را مفید خواند و گفت: حذف روادید شرایط حضور گردشگران را بهتر می‌کند.

الهیاری با بیان اینکه وجود مناطق کویری در مناطق شرقی و شمالی استان، ظرفیتی ارزشمند است، گفت: این جاذبه ها در فصل پاییز علاقه مندان بیشتری از سرتاسر کشور پیدا می‌کند و خور و بیابانک و مرنجاب از اصلی‌ترین مناطق یاد شده است.

تمهیدات لازم برای حضور حداکثری گردشگران خارجی در اصفهان اتخاذ شد

وی به اهمیت گردشگری در مناطق برفی در ماه‌های سرد سال اشاره و تصریح کرد: فریدونشهر، بویین میاندشت، فریدن واقع در غرب و سمیرم در جنوب استان اصفهان از این ظرفیت برخوردارند و می توان از آن‌ها برای جذب بیشترین تعداد گردشگر استفاده کرد.

اصفهان این نگین خوش تراش ایران به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی جورچینی از ظرفیت های گردشگری را در خود جای داده، این استان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران خارجی و داخلی است.

در استان اصفهان بیش از ۶۰۰ خانه تاریخی وجود دارد که بیش از نیمی از آنها در شهر اصفهان قرار دارد و از ۶۰۲ رشته صنایع دستی شناسایی شده در دنیا ۲۹۹ مورد مربوط به ایران و از این تعداد ۱۹۶ رشته مربوط به استان تاریخی و هنرپرور اصفهان بوده که در مجموع معیشت حدود چهار میلیون نفر به صنایع‌ دستی گره خورده است.

استان اصفهان به لحاظ حجم، ۶۰ در صد تولید صنایع دستی کشور را به خود اختصاص داده که از جمله این رشته ها زری دوزی و قلم کاری، ترمه و نقره کاری، تذهیب و تحریر انواع کتاب، قرآن، قطعات نگارگری و نقاشی است و در خاتم کاری، میناکاری، منبت، قلم زنی روی انواع فلزات شهرت جهانی دارد.

این خطه دارای ۹۰ هتل و ۶۵ مهمانپذیر با ظرفیت حدود ۲۰ هزار تخت است که از این تعداد ۵۷ هتل و ۳۰ مهمانپذیر در کلانشهر اصفهان قرار دارد.

۶۰۲۰/۶۰۲۶/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن