202 هکتار از مراتع همدان در آتش سوخت


202 هکتار از مراتع همدان در آتش سوخت

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان از افزایش 2 برابری تعداد حریق در مراتع استان خبر داد و گفت: امسال در مراتع استان همدان 84 فقره آتش‌سوزی اتفاق افتاده که نسبت به سال گذشته بیش از 2 برابر افزایش یافته است.

سرهنگ بهرام رسولی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، با بیان اینکه سال گذشته 39 فقره آتش سوزی در 42 هکتار از مراتع استان به وقوع پیوست، سطح آتش‌سوزی مراتع استان در سالجاری را 202 هکتار اعلام و اظهار کرد: آتش‌سوزی مراتع استان در سالجاری در مقایسه با سال گذشته از نظر سطح 5 برابر افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین آتش‌سوزی از نظر تعداد در شهرستان بهار با 27 فقره در 23 هکتار از اراضی رخ داده و کمترین میزان در شهرستانهای رزن و درگزین با یک مورد در سطح 2 هکتار رخ داده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه بیشترین میزان حریق از نظر مساحت به شهرستان ملایر اختصاص دارد، افزود: بیشترین سطح آتش‌سوزی مراتع به شهرستان ملایر با 102 هکتار اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه در برخی از شهرستان هایی که سالهای گذشته شاهد حریق نبوده‌ایم، امسال آتش‌سوزی شده، یادآور شد: در شهرستان فامنین در سالهای گذشته آتش‌سوزی وجود نداشت اما امسال به علت کم توجهی چوپانها 3 فقره آتش‌سوزی رخ داد که منجر به از بین رفتن کمتر از 4 هکتار از اراضی این شهرستان شد.

رسولی یکی از دلایل افزایش حریق در سالجاری را بارندگی‌های خوب بهاره دانست و تصریح کرد: بارندگی‌های خوب امسال باعث شده رشد پوشش گیاهی در مراتع استان قابل توجه باشد که بالا رفتن پوشش گیاهی و عدم توجه از ناحیه شهروندان و گردشگران مشکلاتی از جمله حریق را به دنبال داشت.

وی در پایان درباره نقش آتش‌برها در کاهش حریق، بیان کرد: ایجاد آتش‌بر یک اقدام پیشگیرانه بوده و در صورتی که آتش‌برها در استان ایجاد نشده بود سطح آتش‌سوزی گسترده‌تر می‌شد به‌طوریکه شاید به 2 برابر می‌رسید.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»