تدابیر مدیریتی نظام سلطه برای مقابله با ظهور


تدابیر مدیریتی نظام سلطه برای مقابله با ظهور

یک استاد حوزه علمیه گفت: امروز نظام سلطه برای مقابله با ظهور امام زمان(عج)، عدم مدیریت یا مدیریت بد خانواده و جامعه را به فرهنگ جوامع تزریق می‌کند تا نقش زن و مرد را جابجا کرده و مدیریت و انسجام خانواده را از هم بپاشد.

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «علیرضا پناهیان» شامگاه چهارشنبه، ۱۳ شهریور ماه در ادامه سلسله جلسات دهه اول محرم حسینی با موضوع «آخرین آمادگی برای ظهور: اصلاح مدیریت در خانواده و جامعه» در مسجد دانشگاه امام صادق(ع) به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد:‌ ما نمی‌توانیم از خوبی‌ها صرفا در خلا صحبت کنیم.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه آدم از ابتدای خلقت در متن درگیری با ابلیس قرار گرفت و نباید دشمنی او را فراموش می کرد، تصریح کرد: مومنان آخرالزمان در متن همین دشمنی و درگیری‌ها باید مقدمات ظهور را فراهم کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان افزود: امروز ما در زمانی زندگی می کنیم که تمدن غرب بر مبنای هواپرستی تئوریزه شده و آنچه از عیوب تمدن غرب دیده می شود ناشی از هواپرستی است زیرا برای هوای نفس انسان حد و مرز قرار نمی‌دهند.

وی ادامه داد: نظام سلطه، فرهنگ و فکر غرب را بر اساس هواپرستی تئوریزه کرده است تا اختیار زندگی مردم را به دست گرفته و از آنها به سود خود بهره ببرد. امروز اگر مردم کشورهایی نظیر فرانسه، آلمان یا سایر کشورهای اروپایی خود اختیار داشتند نوع دیگری زندگی می‌کردند زیرا آنها به این نتیجه رسیدند که مسیر زندگی آنها غلط است. برای همین در روایت آمده هنگام ظهور بسیاری از ایمان آورندگان به امام زمان(عج) از مسیحیان هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان بیان کرد: امروز نظام سلطه می کوشد عدم مدیریت یا مدیریت بد را به ارزش تبدیل کند.

این استاد حوزه علمیه تاکید کرد: جای تاسف دارد که آموزش و پرورش ما مقابل نظام سلطه ایستادگی نمی‌کند و برنامه‌ریزان درسی به بهانه حساسیت اجتماعی حاضر نیستند دانش مدیریت را وارد دروس مدارس کنند.

وی با بیان اینکه توصیه دین به سخت‌ترین نوع مدیریت پیچیده‌ترین و هوشمندانه‌ترین آن است، گفت: در دین کار و تولید ثروت ارزش است و بهترین و سخت‌ترین نوع کسب ثروت نیز بر مبنای تعاونی است که دولت و مجلس اصلا درباره آن کاری نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان تاکید کرد: ما باید کار، تلاش و تولید ثروت را ارزش بدانیم، برخی نادان ها و بیمارانی که از بی‌بی‌سی خط می گیرند یا به آنها گرا می‌دهند، می دانند که امروز حساسیت کشور روی مساله اقتصاد است. در اقتصاد تعاونی رانت‌خواری کاهش یافته و اقتصاد مقاومتی افزایش می‌یابد. همه انقلابیون باید با تعاونی از صنایع دانش بنیان حمایت کنند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در اسلام مدرسه باید محل تربیت مدیر باشد، گفت: یکی از دستورات دین است که پول خود را مدیریت کرده و ولخرجی نکنید، امروز نظام سلطه زالو صفت سرمایه‌داری پول را از مردم می گیرد تا اندک سودی به آنها بدهند و سود هنگفت را خود ببرند، نظام سرمایه‌داری نوکرپرور و منفعل پرور است و به افراد دستمزد اندک می‌دهد.

وی با بیان اینکه مهمترین پیشنهاد نظام سلطه برای خراب کردن مدیریت در بخش خانواده است، ابراز کرد: اصول مشترک مدیریت درباره خود، خانواده و جامعه است، در اسلام سیاست عین دیانت و دیانت عین سیاست است تفسیر سیاسی قرآن عین تفسیر تربیتی آن است.

حجت‌الاسلام پناهیان با بیان اینکه مهمترین نتیجه عقل، تدبیر و مدیریت امور است، تصریح کرد: بهترین دلیل برای هوشمندی یک انسان، حُسن تدبیر است. زندگی انسان با حسن تدبیر به درستی اداره می‌شود، خوب تدبیر کردن پول و ثروت، آن را افزایش داده و تدبیر سوء، داشتن ثروت هنگفت را هم بر باد خواهد داد.

این استاد حوزه علمیه اضافه کرد: کسی که تدبیر و مدیریت داشته باشد از کمترین امکانات، توان و زمان بیشترین استفاده و بهره را می‌برد، امروز دشمن سوء مدیریت یا عدم مدیریت را در خانواده‌ها تزریق می‌کند تا نقش زن و مرد را جابجا کرده و مدیریت و انسجام خانواده را از هم بپاشد.

وی با بیان اینکه در هر نظامی باید سلسله مراتب وجود داشته باشد، گفت: خداوند در نظام خلقت خود بین زن و مرد تفاوت‌هایی قرار داده است که هیچ کدام عامل برتری بر دیگری نیست بلکه زمینه هر کدام با توجه به توانمندی خود مسئولیت خاص خود را بر عهده گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه نظام آموزش و پرورشی که تفاوت بین دختران و پسران را لحاظ نکنند استعداد و علایق نسل آینده یک کشور را نابود می کند، تاکید کرد: مرد مسئولیت حقوقی، هدایت و سرپرستی کلی یک خانواده را بر عهده دارد اما زن مدیریت عاطفی خانواده را بر عهده دارد یک زن و مادر خوب به همسرش احترام گذاشته و این را به فرزندان خود هم آموزش می‌دهد یک پدر خوب هم به عاطفه و احساس همسرش بها داده و فرزندان را سفارش می‌کند که مبادا دل مادر را بشکنند. در واقع مدیریت کلان یک خانواده با مرد و مدیریت خرد خانواده با زنان است.

این استاد حوزه علمیه با استناد به روایتی از امام رضا(ع) بیان کرد: امام همچون مادر نسبت به شیعیان عاطفه و همچون پدر بر آنها دلسوز است، در خانواده و جامعه اگر ولایتمداری درست شود بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: روزی می رسد که در انتخابات هیچ دعوای سیاسی وجود نخواهد داشت، درباره مسائل سیاسی باید علم، عقل و تجربه را ملاک قرار داد هنگام ظهور نیز همه عقل و تجربه را ملاک قرار می‌دهند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مبتلایت باشم