ورود «اندیشه‌های سیاسی علامه سید محمدحسین حسینی طهرانی» به بازار نشر


ورود  «اندیشه‌های سیاسی علامه سید محمدحسین حسینی طهرانی» به بازار نشر

کتاب «اندیشه‌های سیاسی علامه سید محمدحسین حسینی طهرانی» با فصولی همچون مفاهیم بنیادین و فلسفه سیاسی علامه روانه بازار نشر شد.

خبرگزای شبستان، گروه اندیشه: کتاب «اندیشه های سیاسی علامه سید محمدحسین حسینی طهرانی» به قلم محمدرضا ملایی و به سفارش پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی به چاپ رسیده است.

بر اساس این گزارش، در قسمت چکیده این کتاب آمده است: «آیا عرفان می تواند در حوزه تفکر سیاسی اثرگذار باشد؟ شاید چنین به نظر رسد عرفانی که به دنبال رهایی از کثرات عالم و رسیدن به فناء فی الله است، نمی تواند در حوزه اندیشه سیاسی حضور داشته باشد؛ اما تجربه لامه سید محمدحسین حسینی طهرانی به عنوان فقیهی عارف مسلک، خلاف چنین تصوری را ثابت می کند. در تحقیق حاضر با الگویی از اندیشه ورزی سیاسی مبتنی بر فقاهت و عرفان شیعی مواجه خواهیم شد که در آن شاهد کیفیت و میزان حضور عرفان و فقه در سه عرصه فلسفه سیاسی، اخلاق سیاسی و فقه سیاسی از منظره علامه طهرانی خواهیم بود.»

«مفاهیم بنیادین در اندیشه سیاسی علامه طهرانی»، «فلسفه سیاسی علامه طهرانی»، «اخلاق سیاسی علامه طهرانی»، «فقه سیاسی علامه طهرانی»، «خاتمه»، «عکس ها»، «کتابنامه» و «نمایه» از جمله فصول این کتاب است.

یادآور می شود، این کتاب از سوی انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در ۳۵۰ شماره منتشر شد.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی