به گزارش افکارنیوز،

در بیانیه وزیر خارجه ونزوئلا آمده است که جمهوری بولیواری ونزوئلا، اقدامات غیرقانونی دولت آمریکا علیه بانک مرکزی ایران را رد می‌کند و این اقدام واشنگتن، «تلاش‌های چندجانبه بین‌المللی و صلح را تضعیف می‌کند».

در این بیانیه آمده است: «این اقدامات نقض حاکمیت و رفاه مردم ایران است و در تضاد با قوانین صلح و نقض آشکار قوانین بین‌الملل است و نوعی از تروریسم اقتصادی است و تلاش‌‌های چندجانبه برای رسیدن به یک گفت‌وگوی سیاسی، احترام و فهم و درک در منطقه را تضعیف می‌کند».

رئیس جمهور آمریکا روز گذشته در کاخ سفید و پیش از دیدار با نخست‌وزیر استرالیا خبر داد که این کشور بانک مرکزی ایران را تحت تحریم‌های جدید قرار داده است و مدعی شد که این تحریم‌ها در عالی‌ترین سطح بوده و بسیار بزرگ هستند.

وزارت خارجه ونزوئلا در حمایت از ایران تأکید: «دولت بولیواری ونزوئلا حامی ثبات و صلح در خاورمیانه است و در عین حال بر اتحاد خود با مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران تأکید می‌کند و به همکاری خستگی‌ناپذیر علیه یکجانبه‌گرایی، تهدید و استفاده از زور و اقدامات یکجانبه که ابزار سلطه استعمارگران است، ادامه می‌دهد».

رئیس‌جمهور آمریکا که این روزها به‌همراه سایر مقامات آمریکایی در حال اتهام‌پراکنی علیه ایران در خصوص حمله به تاسیسات نفتی شرکت سعودی آرامکو است، چهارشنبه‌شب گذشته وعده تحریم‌های شدیدتری را علیه ایران داده بود.