وقوع آتش‌سوزی در دیلمان بر اثر وزش باد گرم


وقوع آتش‌سوزی در دیلمان بر اثر وزش باد گرم

رشت - ایرنا - مراتع وسیعی از بخش کوهستانی دیلمان از توابع شهرستان سیاهکل واقع در شرق استان گیلان، به دلیل وزش باد گرم دچار آتش و دود شد.

بخشدار دیلمان شنبه شب در این باره به ایرنا گفت: شش منطقه از مراتع روستاهای ایشکوه ، باباولی ، حریم و حاشیه های شهر دیلمان ، روستای اروشکی ، نوروزمحله و کوپس از روستاهای بخش دیلمان، از ظهر امروز تا غروب، دچار آتش سوزی شدند که با فروکش کردن باد و مه گرفتگی هنگام شب ، آتش سوزی های منطقه خاموش و مهار شد.

بهرام آریامنش افزود: نیروهای امدادی ، آتش نشانان دیلمان ، شهر سیاهکل ، کارخانه سیمان ، نیروهای بخشداری ، منابع طبیعی ، هلال احمر و بسیج با همکاری اهالی منطقه برای جلوگیری از وارد آمدن خسارت های مالی و جانی وارد عملیات اطفای حریق شدند و از سرایت آتش به مناطق مسکونی و تاسیسات عمومی جلوگیری کردند.

وی اظهار داشت: با احداث جاده در برخی مسیرهای آتش و شخم زدن توسط تراکتور و خاک برداری در اطراف تاسیسات منطقه از جمله ایستگاه گاز منطقه دیلمان، از سرایت آتش به این مراکز حساس جلوگیری شد.

بخشدار دیلمان با اشاره به وارد آمدن خسارت هایی جزئی به مراتع و برخی درختان ، وسعت این آتش سوزی های پراکنده و همزمان را ۱۲۰هکتار برآورد و اضافه کرد: علت این آتش سوزی نامشخص است ولی برخی احتمال می دهند که به دلیل وزش باد گرم شدید، منشا این آتش سوزی ها زباله ها و اشیای پلاستیکی دور ریخته در طبیعت و مراتع باشند.

وی به امکانات و تجهیزات ناکافی بخش دیلمان اشاره کرد و گفت: از سه دستگاه آتش نشانی در منطقه، دو دستگاه شامل خودروهای نیسان و کامیون، اسقاطی بوده و قابل استفاده نمی باشند و این بخش از نظر امکانات اطفاء حریق در مضیقه است و در صورت وقوع آتش سوزی های گسترده تر بویژه در جنگل های اطراف دیلمان و واحدهای شهری، از حداقل امکانات نیز به طور کافی برخوردار نیست.

وی اظهارداشت: با فروکش کردن باد و با مه گرفتگی در هنگام شب کلیه آتش سوزی های منطقه خاموش و مهار شد.

سیاهکل با دو بخش مرکزی و دیلمان در ۵۵ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع شده و دیلمان، بخش کوهستانی این شهرستان است که در فاصله ۴۵ کیلومتری شهر قرار دارد.

۶۰۲۹/۲۰۰۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق