اکسیری طبیعی برای کاهش چربی های شکمی


 اکسیری طبیعی برای کاهش چربی های شکمی

این نوشیدنی طبیعی اثرهای داروئی بیشماری دارد که آن را به داروخانه‌‌ای در دل طبیعت تبدیل کرده است.

به گزارش بهداشت نیوز حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره خواص دمنوش زنیان گفت: گیاه زنیان با دارابودن انواع ویتامین‌ها از گروه‌های A، C وE و ویتامین‌های گروه B و مواد معدنی‌ای مانند سدیم، پتاسیم، آهن و فسفر دارای خواص متعدد و ویژه‌ای است که آن را به گیاهی ارزشمند در طب سنتی تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: این گیاه به دلیل مقادیر بالای تیمول که دارای خواص ضد باکتری طبیعی است، می‌تواند در پاک سازی ریه ها و بهبود علائم سرماخوردگی، برونشیت و آسم موثر باشد. همچنین اثرات ضدالتهابی تیمول موجود در آن در کاهش خطر ابتلا به آرتروز و دردهای مفصلی و برطرف کردن سریع دندان درد نقش بسزائی دارد.

عظمایی افزود: دمنوش این گیاه با افزایش سوخت و ساز بدن، در کاهش حجم چربی‌های شکمی موثر است و به درمان مشکلات سوءهاضمه و اختلالات گوارشی کمک می‌کند، در کنترل قند، فشار و چربی خون موثر است و سنگ کلیه و کیسه صفرا را دفع می‌کند.

این پژوهشگر طب سنتی گفت: در کنار خواص مفید این گیاه دارویی، مصرف زنیان عوارض جانبی هم دارد. مصرف بیش از حد این گیاه عوارضی مانند آلرژی و حساسیت را به دنبال دارد که با علائمی مانند تهوع، استفراغ، سوزش پوست و سردرد قابل تشخیص است.

وی ادامه داد: خانم های باردار نباید از این گیاه استفاده کنند و مصرف زنیان ممکن است سبب برخی عوارض کبدی شود و خطر خونریزی را به همراه داشته باشد.

برای تهیه ۲ لیتر شربت زنیان، یک لیتر از عرق زنیان، یک لیترعرق زیره، ۵۰ گرم بذر زنیان، ۵۰۰ گرم عسل و کمی آبلیموی ترش تازه لازم است.
عرق زنیان و زیره را باهم مخلوط کنید و بذر زنیان را به این مخلوط اضافه کرده و بگذارید سه ساعت بماند. مخلوط بذر زنیان و عرقیات را پنج دقیقه بجوشانید و پس از اینکه دمای مخلوط بذر زنیان و عرقیات به ۵۰ درجه سانتی‌گراد رسید آن را صاف کنید. در ادامه عسل را به مخلوط صاف شده اضافه کنید و آن را خوب هم بزنید تا قوام لازم برسد.

این شربت را می‌توان به مقدار چهار لیوان در روز و به دفعات، صبح ناشتا و سی دقیقه قبل از صبحانه، پس از ناهار، ۳۰ دقیقه قبل از شام و پیش از خواب مصرف کرد.

زنیان، گیاهی یک ساله و بومی کشور هند است که در ایران هم می‌تواند رشد ‌کند. میوه‌ی کوچک این گیاه با ظاهری بیضی شکل و رگه دار مزه ای تند و تیز دارند و عطر و بوی آن مانند آویشن است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی