شرکت‌های دانش‌بنیان اشتغال‌زا و ثروت‌آفرین هستند


شرکت‌های دانش‌بنیان اشتغال‌زا و ثروت‌آفرین هستند

رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت: یکی از خصوصیات شرکت های دانش بنیان این‌ست که با سرمایه مادی کم اما با خلاقیت می توان زمینه های اشتغال فراوان، تولید ثروت و ارتقاء رفاه اجتماعی را به شکل گسترده ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ارسلان زارع عصر روز شنبه در حاشیه افتتاح اولین مرکز نوآوری صنایع خلاق استان گیلان در جمع خبرنگاران در رشت اظهار داشت:فناوری های جدید نه تنها در توسعه اشتغال بلکه در توسعه هر منطقه و جامعه ای تاثیر بسزایی دارد.

وی افزود: پارک علم و فناوری، زیرمجموعه معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری بر اساس قانون اسناد بالادستی و نگاه دولت تدبیر و امید در همه استان ها کوشش شده تا حمایت های خاصی انجام گیرد و با تقویت و ترغیب جوانان با این رویکرد، زمینه نه تنها اشتغال بلکه تسهیل زندگی مردم را فراهم کند.

وی خاطر نشان کرد: پارک علم و فناوری استان گیلان، با افتتاح مرکز نوآوری صنایع خلاق به عنوان مرکزی برای حمایت از صنایع خلاق، فعالیت موثر برای تولید اشتغال و ثروت فراهم کرده است.

شرکت های دانش بنیان موسسات خصوصی یا تعاونی هستند که به منظور افزایش علم و ثروت، توسعه اقتصادی بر پایه دانش و تحقق اهداف علمی و اقتصادی برای گسترش اختراعات ، نوآوری و تجاری سازی نتایج تحقیق و توسعه شامل طراحی و تولید کالا و خدمات را در حوزه فناوری های برتر و با ارزش افزوده فراوان انجام می دهد.

اولین مرکز نوآوری صنایع خلاق استان گیلان عصر امروز شنبه با مساحت حدود ۹۱۰ مترمربع در پنج طبقه با ظرفیت حدود ۲۲ شرکت افتتاح شده که در زمان حاضر، هشت شرکت نوپا در حوزه بازی (game) و فناوری اطلاعات ( IT ) فعال است.

در اولین مرکز نوآوری صنایع خلاق استان گیلان از ایده های خلاقانه (صنایع خلاق) در زمینه های مختلف از جمله سینما، تولید محتوی، رسانه، نشر، میراث فرهنگی و هنری ، بازی (game) و فناوری اطلاعات ( IT ) غیره حمایت می شود.

نشست تخصصی شکل گیری و توسعه کسب و کارهای حوزه صنایع خلاق صبح امروز شنبه با حضور سید محمدحسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناورهای نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری در پارک علم و فناوری استان گیلان در رشت برگزار شد.

۷۲۸۶ /۶۰۳۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژل مانیکور برای سلامت ناخن مضر است؟