9504 کلاس درس آماده استقبال از دانش آموزان است


9504 کلاس درس آماده استقبال از دانش آموزان است

بیرجند - ایرنا- 2 هزار و 774 آموزشگاه خراسان جنوبی در قالب 9 هزار و 504 کلاس درس در سال تحصیلی جدید آماده استقبال از دانش آموزان استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در سال تحصیلی جدید ۲۵ آموزشگاه در قالب ۱۶۰ تا ۱۸۰ کلاس درس به فضای آموزشی استان اضافه می‌شود.

محمدعلی واقعی روز شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: امسال بیش از ۱۸۰ هزار دانش آموز در استان در مقاطع مختلف تحصیل می‌کنند که نسبت به سال گذشته ۱۰ هزار دانش آموز افزایش یافته‌اند.

واقعی ادامه داد: در استان ۱۷ هزار و ۵۰۰ کلاس اولی داریم که نسبت به سال گذشته چهار درصد افزایش یافته‌اند.

وی گفت: در سال جاری ۱۳ هزار و ۳۵۱ نفر فرهنگی امر آموزش دانش آموزان استان را برعهده دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی عنوان کرد: در تابستان امسال ۵۶ هزار و ۷۸۰ نفر روز فرهنگی و غیرفرهنگی در استان اسکان یافته‌اند که شهرستان طبس رتبه اول اسکان مسافر را داشته‌ است.

واقعی با بیان اینکه در اجرای پروژه مهر امسال نقل و انتقلات فرهنگیان استان را در داخل و خارج از استان داشته‌ایم، اضافه کرد: علیرغم کمبود معلم در استان، برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای انجام شده که در مهرماه امسال هیچ کلاس درسی در استان بدون معلم نباشد.

وی اظهار داشت: یکهزار و ۲۵۰ معلم در استان کمبود داریم که ۶۶ نفر از دانشگاه فرهنگیان و ۱۶۶ نفر استخدام پیمانی ماده ۲۸ را جذب خواهیم کرد، همچنین بخش عمده‌ای از کمبود معلم را از طریق حق‌التدریس شاغل و بازنشسته جذب خواهیم کرد.

واقعی با اشاره به اینکه ۵۰۰ کلاس درس در استان کمبود داریم اضافه کرد: از این تعداد بیشترین حجم را با تعداد ۳۵۰ کلاس درس در مرکز استان کمبود داریم.

وی افزود: مدارس تازه سازی در روستاهای استان داریم که به دلیل مهاجرت مردم غیرقابل استفاده شده است و از طرفی به دلیل افزایش حجم مهاجرت‌ها به مرکز استان بیشترین کمبود مدارس را در بیرجند داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: سال گذشته بیش از ۶۴ فضای آموزشی در مرکز استان به صورت دو شیفته اداره می‌شد و امسال هم به دلیل کمبود فضای آموزشی در مرکز استان ۷۵ آموزشگاه دو شیفته را خواهیم داشت.

واقعی ادامه داد: با تکمیل فضاهای آموزشی نیمه تمام در مرکز استان در ۲ سال آینده تا حدودی مشکل کمبود فضای آموزشی رفع خواهد شد.

وی گفت: در ساخت و سازهای جدیدی که انجام می‌شود، فضایی برای مدارس در نظر گرفته نمی‌شود که نیاز است زمین در ساخت و سازهای جدید در نظر گرفته شود تا با جذب خیر نسبت به احداث و تکمیل مدرسه در این مکان‌ها اقدام کنیم.

واقعی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی مدارس خشت و گلی نداریم، اضافه کرد: مدارس کانکسی استان نیز با رایزنی و پیگیری استاندار خراسان جنوبی تا پایان سال جاری حذف خواهد شد.

وی اظهار داشت: در هر آموزشگاهی که علمک گاز نصب شود ما نسبت به ایجاد سیستم گرمایشی جدید و استاندارد اقدام خواهیم کرد، ۸۰۰ کلاس درس استان بخاری نفتی استاندارد دارند که تا پایان سال جاری مجهز به سیستم گرمایش مرکزی و یا بخاری تابشی می‌شوند.

واقعی با بیان اینکه زنگ بازگشایی مدارس فردا با حضور استاندار خراسان جنوبی در مدرسه محمود فقیهی شهر اسدیه نواخته خواهد شد، اضافه کرد: زنگ جشن غنچه‌ها، شکوفه‌ها و جوانه‌ها فردا به صدا درمی آید که زنگ جوانه‌ها برای ۱۳ هزار و ۴۴۷ دانش آموز پایه هفتم نواخته می‌شود.

وی از برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در آبان ماه امسال خبرداد و گفت: سهمیه استان در این آزمون جذب ۱۷۹ نیرو است، در سفر اعضای کمیسیون آموزش مجلس پیگیر بودیم که سهمیه استان افزایش یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به سرویس‌های دانش آموزی مدارس بیان کرد: در سال جاری مراقب سرویس برای سرویس مدارس ابتدایی اجباری شده که هزینه آن ماهانه ۱۵‌هزار تومان توسط والدین پرداخت می‌شود.

واقعی گفت: معوقات سه ماهه نخست حق‌التدریس‌ها و ۵۰ درصد مانده پاداش فرهنگیان تا اواسط مهرماه پرداخت خواهد شد.

وی افزود: همه برنامه‌های اجرایی آموزش و پرورش استان مبتنی بر سند تحول بنیادین پیش بینی و طراحی شده‌ است و تمام برنامه‌های مدارس براساس اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اجرا می‌شود.

واقعی اضافه کرد: در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ علی رغم تنگناهای موجود عناوین مختلفی را در حوزه های علمی، ورزشی و تربیتی کسب کردیم.

وی کسب رتبه ۱۰ علمی کشوری و کسب اول افزایش میانگین نمرات نهایی را از جمله موفقیت‌های علمی سال گذشته آموزش و پرورش استان عنوان کرد و افزود: برنامه‌ریزی‌هایی برای آمادگی دانش آموزان در کنکور انجام شده تا با برگزاری کلاس‌های مختلف دغدغه خانواده‌ها کاهش یابد.

۷۵۵۶*۶۰۵۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس