بدرقه تابستان با تندباد


بدرقه تابستان با تندباد

ارومیه- ایرنا- کارشناس مسئول اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: تا ساعاتی دیگر و با عبور امواج ناپایدار، ریزش هوای سرد در استان پیش‌بینی و تابستان با تندباد روز و شب جاری بدرقه می‌شود.

«اسماعیل سیمایی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به کاهش پنج تا ۶ درجه‌ای دما در آذربایجان‌غربی، افزود: این افت دما سرمازدگی در پی نخواهد داشت و وزش تندباد با سرعت ۶۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت همراه با گرد و خاک در استان پدیده غالب تا ساعاتی دیگر خواهد بود.

وی بیان کرد: وزش باد از فردا /یکشنبه/ به حالت نرمال باز می‌گردد و پیش‌بینی بارندگی هم وجود ندارد.

وی با اشاره به دمای هوای استان در ۲۴ ساعت گذشته، اظهار داشت: دمای هوای ارومیه در ۲۴ ساعت گذشته بین ۱۱ تا ۳۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و شهرستان خوی با ۳۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین و شهرستان تکاب با هفت درجه سانتی‌گراد بالای صفر خنک‌ترین شهر استان بود.

وی اضافه کرد: پیرو اطلاعیه شماره ۳۶ هواشناسی استان، وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در اغلب نقاط استان پیش‌بینی شده بود.

بارش تگرگ و رگبار باران در نیمه دوم شهریورماه موجب وارد شدن خسارت‌هایی به باغ‌ها و مزارع ارومیه شد که این موضوع توجه کشاورزان به پیش‌بینی‌های هواشناسی را دوچندان می‌کند.

آذربایجان‌غربی استانی کوهستانی با آب و هوای سرد و بارش سالانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلی‌متر است.

۷۱۲۵/۳۰۷۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !