وعده های دروغ ندهید!


با اینکه هزاره ها در تمام انتخاب ها به صورت پرشور حضور یافتند اما همواره سهم شان از دموکراسی و انتخابات و رای دادن؛ جز تبعیض و تحقیر و بی عدالتی و نفی و انکار چیزی دیگری نبوده است! وعده های چرب وزارت و ولایت و سفارت و ارائه خدمات عالی برای...

با اینکه هزاره ها در تمام انتخاب ها به صورت پرشور حضور یافتند اما همواره سهم شان از دموکراسی و انتخابات و رای دادن؛ جز تبعیض و تحقیر و بی عدالتی و نفی و انکار چیزی دیگری نبوده است! وعده های چرب وزارت و ولایت و سفارت و ارائه خدمات عالی برای انسان هزاره دروغ های شاخداری بیش نبوده است. وعده های با هدف اخذ رای این قوم صادق و وطن دوست!

متاسفانه در همه دوره های دروغ؛ جمعی از مردم و سیاسیون ما پیشگام فریب و نیرنگ نیرنگ بازان بوده اند. این ها به مردم درباره شخصیت کاندیداها و برنامه های شان دروغ گفته و مبالغه کرده اند و همین ها در گرفتن رای مردم هزاره موثر بوده اند اما وقتی این جماعت به قدرت رسیده اند به گونه شرم آوری تحقیر و تبعیض و نادیده انگاشتن و دست کم گرفتن این مردم را سرلوحه خود قرار داده اند! شگفتا که جماعت پیش قراول و فریب کار و ظاهرا شریک و سهیم قدرت گویی هیچ گونه مسولیتی در قبال آرای مردم و تعهدات رای گیرندگان نداشته اند.

توصیه من به هزاره های شریک و سهیم بازیگران انتخابات این است که مبارزات انتخاباتی تان پیش ببرید با رفقای تان همکاری کنید و رای مردم را بدون ظاهر سازی و فریب کاری و اغواگری بگیرید اما هیچ گاه به مردم تان دروغ نگویید و وعده های هوایی و مفت ندهید!

عارف رحمانی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا