تمام توان خود را برای حمایت از تولید بکار گرفته‌ایم


تمام توان خود را برای حمایت از تولید بکار گرفته‌ایم

مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی گفت: تمام توان خود را برای حمایت از تولید بکار گرفته‌ایم.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، دکتر احمد شریعتی در جمع هیات مدیره اتحادیه‌ها و صنوف مرتبط با طیور استان اظهار کرد: واکسن فقط یک ابزار است اما در کنار آن رعایت تمام دستورالعمل‌های دیگر دامپزشکی نیز برای تامین سلامت طیور ضروری است.

وی گفت: اگر مرغداران استان در تهیه واکسن مشکلی دارند به ما گزارش دهند و این جلسه نیز برای بررسی مشکلات از جمله مشکل تامین واکسن مرغداران برگزار شده است.

شریعتی یادآور شد: ما ابزارهای نظارتی خود را نیز داریم ولی اتحادیه ها و صنوف مرتبط با طیور برای اعمال مدیریت بهتر و پیشبرد بیشتر امور بایستی کمک‌ کنند.

وی افزود: به گزارشات مستند افراد و نهادهای مرتبط با طیور مبنی بر گران فروشی واکسن به شدت حساس هستیم و یادآوری می‌کنم تمام گزارش های شما از تخلفات این حوزه به دقت و با سرعت، بررسی و تاحصول نتیجه پی‌گیری خواهد شد.


شریعتی با اشاره به اینکه به عنوان نهاد دولتی خود را موظف به حمایت از تولید کنندگان طیور به ویژه مرغداران می‌دانیم، افزود: با توجه به سیاست‌های اخیر سازمان دامپزشکی کشور، تنوع واکسن های دام و طیور موجود در بازار افزایش پیدا کرده‌است و این موضوع از نقاط قوت است و البته در شرایط فعلی، هدف اولیه ما تامین واکسن به میزان مورد نیاز است.

وی خطاب به تولیدکنندگان و اعضای اتحادیه های مرتبط با طیور استان اعلام کرد: با همکاری با دامپزشکی نگذارید واسطه ها و دلال ها در زمینه واکسن طیور فعالیت کنند و فشارها را به تولید کنندگان بیشتر کنند؛ ما نیز از نقطه اول تولید تا نقطه نهایی با هر متخلفی به شدت برخورد می کنیم.

شریعتی افزود: با توجه به شروع نیمه دوم سال و فرا رسیدن فصل های پاییز و تابستان و مخاطرات مربوط به بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، تاکید ما بر انجام اقدامات امنیت زیستی بوده و لازم است گزارش هرگونه تلفات غیرعادی در اسرع وقت به شبکه‌های دامپزشکی اعلام شود.

وی به اقدامات دامپزشکی در جهت کنترل بیماری نیوکاسل برای حفظ سلامت صنعت طیور اشاره داشت و از تمامی تشکل‌های طیور و مرغداران خواست تا در اجرای طرح ملی مراقبت بیماری نیوکاسل و به ویژه انجام واکسیناسیون طیور بومی علیه نیوکاسل همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید