یک واحد آموزشی در سرپل ذهاب به بهره‌برداری رسید


یک واحد آموزشی در سرپل ذهاب به بهره‌برداری رسید

قصرشیرین - ایرنا- مدرسه سه کلاسه روستای حسن سلیمان پشت تنگ‌ذهاب در شهرستان سرپل‌ذهاب که توسط خیرین بنیاد خیریه پاپلی خلعتبری و بنیاد خیریه کودکان ایران زمین ساخته شده با حضور جمعی از خیران و مسئولان روز شنبه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روح‌الله عباسیان مدیر آموزش و پرورش سرپل ذهاب روز شنبه در آیین بهره برداری از این واحد آموزشی گفت: این مدرسه با ۱۲۵مترمربع زیربنا و ۷۰۰متر محوطه‌سازی بااعتباری بیش از ۴۵۰ میلیون تومان ساخته شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه نیز گفت:در زلزله آبان سال ۹۶، ۷۸ مدرسه با ۴۱۵ کلاس درس دچار آسیب شد که با حمایت خیران تا کنون ۲۰۵ مدرسه در فاز اجرایی ساخت و ساز قرار گرفته و توانستیم مدارس فرسوده را نیز در قالب فرصت‌سازی از زلزله در طرح بازسازی قرار داده و آن ها را نوسازی کنیم.

مرزبان نظری افزود: کمبود سرانه فضای آموزشی در بازسازی برطرف شده و سرانه فضای آموزشی استان نسبت به روزهای قبل از زلزله حدود هفت دهم مترمربع افزایش داشته است.

وی اظهار داشت: امروز با حمایت خیران ۸۰۰ کلاس درس با بیش از ۱۲۰میلیارد تومان کمک خیران و ۹۰ میلیارد تومان اعتبارات دولتی در حال ساخت است.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار سرپل ذهاب نیز گفت: کشورهایی که امروز در حال توسعه بوده و پله‌های ترقی و پیشرفت را می‌پیمایند به طور قطع حاصل آموزش مفید و تربیت صحیح افراد آن جامعه در کلاس‌های درس

می‌باشد.

حسن پیرکرمی افزود: برنامه‌ریزی مناسب خیران و دولت باعث فرصت‌سازی از تهدید زلزله در شهرستان شد و بسیاری از مدارس فرسوده که در زلزله آسیب ندیده بود نیز نوسازی شد.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل‌ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.

البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ نفر مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.

مسئولان ارشد استان گفته‌اند که همه واحدهای خسارت دیده را تا نیمه اول سال ۹۸ تکمیل می‌کنند.

۷۳۹۹/۳۰۱۲/‌۳۰۳۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)