پنج هزار و 500 واحد مسکونی شهری در سرپل‌ذهاب ساخته شد


پنج هزار و 500 واحد مسکونی شهری در سرپل‌ذهاب ساخته شد

قصرشیرین- ایرنا- رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه گفت: پنج هزار و 500 واحد مسکونی در شهر سرپل‌ذهاب که در جریان زلزله 21 آبان سال 96، تخریب شده بود، ساخته شد.

علی فولادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مناطق زلزله‌زده شهری استان کرمانشاه در مجموع ۱۲هزار و ۵۰۰ واحد تخریبی زلزله آبان سال ۹۶وجود دارد که از این تعداد ۶هزار و ۵۰۰ واحدمسکونی آن مربوط به سرپل ذهاب است.

وی اظهار داشت: با توجه به فرصت‌سازی زلزله توسط زلزله‌زدگان با افزودن پیلوت و زیرزمینی‌ها این تعداد به ۹ هزار و۳۰۰ واحد مسکونی در سرپل ذهاب افزایش یافت.

وی اظهار داشت: ساخت و ساز در شهر سرپل‌ذهاب هم به لحاظ مساحت هم از نظر ارتفاع رشد افزایش قابل توجهی داشته که باعث کند شدن روند کار بازسازی در این شهر شده است.

او عنوان کرد: تاکنون پنج هزار و ۵۰۰واحد مسکونی شهری تکمیل و کار احداث دیگر واحدها نیز در دست اقدام است.

وی اضافه کرد: در زلزله آبان ماه سال ۹۶در مجموع 108هزار واحد مسکونی آسیب دید که از این تعداد ۶۷هزار و ۵۰۰ واحد تعمیری و ۴۱ هزار واحد آن احداثی بود.

وی افزود: واحدهای تعمیری بلافاصله بعد از وقوع زلزله تعمیرات آنها آغاز و تا پایان سال ۱۳۹۷ تمامی آنها مرمت و بازسازی شده و به بهره‌برداری رسید.

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه در ادامه گفت: کاربازسازی واحدهای احداثی روستایی به پایان رسیده و اگر واحد احداثی در روستاها باقی مانده باشد به علت عدم مراجعه خود مالک و یا از مواردی است که بر اساس فرصت‌سازی برای مقاوم‌سازی واحدهای فرسوده به واحدهای احداثی قدیمی افزوده شده است.

فولادی ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تا پایان عملیات بازسازی در کنار مردم است و تا امروز بیش از سه هزار و ۵۰۰میلیارد تومان به اشکال مختلف در حوزه مسکن در مناطق زلزله زده هزینه شده و در روزهای آینده نیز مبلغ دیگری در قالب تسهیلات ارزان قیمت برای واحدهای مسکونی نیمه تمام در نظر گرفته شده که به مردم پرداخت می‌شود .

وی اظهار داشت: ۱۹۶هزار تن سیمان رایگان و ۹۳هزار تن آهن‌آلات و میلگرد با قیمت یارانه‌ای بین زلزله‌زدگان توزیع شده و همچنان ادامه دارد و این حضور و حمایت بنیاد مسکن تا روزی که آخرین واحد مسکونی به بهره‌برداری برسد تداوم خواهد یافت.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل‌ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.

البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ نفر مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.

مسئولان ارشد استان گفته‌اند که همه واحدهای خسارت دیده را تا نیمه اول سال ۹۸ تکمیل می‌کنند.

۷۳۹۹/۳۰۱۲/‏۳۰۳۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا