انتقاد استاندار خراسان شمالی از ضعف در کشت‌های گلخانه‌ای


انتقاد استاندار خراسان شمالی از ضعف در کشت‌های گلخانه‌ای

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: این استان در بخش کشت‌های گلخانه‌ای نسبت به دیگر استان‌ها عقب ماندگی زیادی دارد که باید دستگاه‌های مسئول در راستای گسترش این صنعت تلاش کنند.

به گزارش ایرنا؛ محمدرضا شجاعی روز شنبه در کارگروه توسعه گلخانه ها و آبهای مرزی استان با بیان اینکه ایجاد گلخانه در حوزه کشاورزی راهی برای جبران و درمان کم آبی است اظهار داشت: هم اکنون در زمینه آب با بحران مواجه هستیم که نیاز به مدیریت مطلوب در این زمینه است.

وی افزود: بعضا کارها در این استان پیش نمی رود، هر دستگاهی برای خود کتاب قانونی دارد که آن کهنه است.

وی اظهار داشت: خراسان شمالی استانی کشاورزی است که صنایع و توسعه نیز باید در این راستا انجام شود اما تاکنون موفق عمل نکرده ایم.

استاندار خراسان شمالی گفت: عقب ماندگی در حوزه گلخانه ها به علت قوانین سخت در دستگاه ها بوده است که تاکنون کار پیش نرفته است هم اکنون باید برای جبران این عقب ماندگی مساعدت هایی برای رفع گره کار داشته باشیم.

شجاعی با بیان اینکه دولت برای رفع چالش کم آبی و تامین امنیت غذایی کشت گلخانه ای را توسعه داده است افزود: باید زیر ساخت های لازم را برای این مهم فراهم کنیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی سطح گلخانه های این استان را ۵۰/۵ هکتار عنوان کرد و گفت: در سال ۹۲ سطح گلخانه های استان ۱۰ هکتار بود.

جواد تشکری افزود: رتبه استان خراسان شمالی در حوزه گلخانه ها از ۲۳ به ۲۱ رسیده و همچنین در شاخص تولید نیز از ۲۲ به ۱۷ ارتقا یافته است.

وی اظهار داشت: عمده گلخانه های استان مربوط به اسفراین و شیروان است، توسعه گلخانه در نقاط مستعد مانه و مسلقان و راز و جرگلان را نیز در برنامه داریم.

وی گفت: برنامه ریزی شده بود که امسال ۱۷ هکتار گلخانه ایجاد شود اما با توجه به سفر هیات دولت به این استان مصوب شد که به ۱۵۰ هکتار افزایش یابد.

وی اظهار داشت: ۳۸ پروانه ایجاد گلخانه با ۲۴.۴ هکتار نیز در دست اقدام است و همچنین ۴۴ طرح با ۱۶.۳ هکتار نیز به بانک ها معرفی شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تامین آب، استعلامات، وثایق بانکی از جمله مشکلات حوزه گلخانه های در استان است.

تشکری افزود: برای ایجاد ۱۵۰ هکتار گلخانه در سطح استان که در هیات دولت مصوب شده بود به ۶ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار و تسهیلات نیاز است.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح ۳۰۰ هزار هکتار کشتزار است و بیش از ۸۲ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می‌کنند.

۳۰۰۷/ ۶۰۴۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد