کم کاری برخی دستگاه‌ها در ساخت دهکده دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد


کم کاری برخی دستگاه‌ها در ساخت دهکده دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج- ایرنا- عملیات اجرایی ساخت دهکده دفاع مقدس کهگیلویه وبویراحمد از حدود 10 ماه پیش در آبان ماه سال گذشته با حضور محمدرضا نقدی رئیس وقت سازمان بسیج مستضعفان و جمعی زا مسئولان اجرایی استانی و محلی در پارک ساحلی یاسوج آغاز شد ولی تاکنون میزان پیشرفت فیزیکی این طرح به کمتر از چهار درصد نرسیده است.

به گزارش ایرنا، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد که اجرای این طرح در زمینی به مساحت ۱۳ هزار متر مربع واقع در پارک ساحلی یاسوج آغاز شده ولی شهرداری یاسوج که قرار بود عملیات خاک برداری و محوسه سازی آن را انجام دهد تاکنون در این زمینه کوتاهی کرده است.

سرهنگ امیرعباس آسمند روز شنبه در نشست خبری بمناسبت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: بیش از ۵۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و با همکاری مجمع نمایندگان استان، استاندار و فرمانده سپاه فتح و همچنین سازمان حفظ آثار و نشر ارزش هیا دفاع مقدس کشور برای این طرح اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: البته برای بهره برداری کامل آن نیز به رقمی افزون بر ۳۰۰ میلیارد ریال نیاز است که سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس برای تامین بخش عظیمی از این اعتبار اعلام آمادگی کرده است.

سرهنگ آسمند ادامه داد: به هرمیزان که استان و اعتبارات استانی به این طرخ اختصاص یابد سازمان حفظ نشر و ارزشهای دفاع مقدس بیش از سه برابر آن را به استان اختصاص خواهد یافت.

وی بیان کرد: برخی از سازه های مهم در دهکده دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد شامل یادمان شهدا، فضاهای ورزشی، سالن های نشست ها و مکانی برای بازسازی و شبیه سازی های عملیات های مختلف دوران هشت سال دفاع مقدس می شود.

سرهنگ آسمند با اشاره به مهمترین برنامه های هفته دفاع مقدس امسال در کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: بیش از ۵۰ عنوان و هزار ریز برنامه در حوزه های مختلف در این هفته باشکوه پیش بینی شده است.

سرهنگ آسمند یادآور شد: اجرای این برنامه ها از فردا (یکشنبه) ۳۱ شهریور با رژه پرشکوه و نمایش اقتدار توان رزمی و دفاعی نیروهای مسلح در مرکز استان آغاز خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کهگیلویه وبویراحمد گفت: برگزاری یادواره شهدا از جمله ۲۰۲ شهید ارتش ، شبیه سازی عملیات طریق القدس در پارک ساحلی یاسوج ، برپایی نمایشگاه دفاع مقدس، برگزاری همایش زن و دفاع مقدس و بهره برداری از پنج مورد یادمان شهدای گمنام در مناطق مختلف استان از دیگر برنامه های مهم پیش بینی شده در طول هفته دفاع مقدس امسال خواهد بود.

سرهنگ آسمند همچنین رونمایی از ۳۵ عنوان اثر فاخر در مورد ادبیات دفاع مقدس در بخش های مختلف کتاب صوتی و مکتوب، تله فیلم، مستند و خاطرات شفاهی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس از دیگر برنامه های مهم در این عنوان کرد.

وی همچنین نسبت به برخی کم مهری و سهل انگاری و یا ناآگاهی ها نسبت به شهدا و فرهنگ ناب شهادت در بین برخی دستگاه ها و نهادهای در سطح استان نیز انتقاد کرد و گفت: نباید اجازه دهیم تا برخی کج سلیقگی ها و بی تدبیری ها در این راستا که دستمایه ای برای شاد کردن و امید در دل دشمنان می شود ، اتفاق بیفتد.

۳۰۱۶/۶۱۱۰


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...