کمبود معلم مدرسه‌های کاشان برطرف شد


کمبود معلم مدرسه‌های کاشان برطرف شد

کاشان - ایرنا - رییس اداره آموزش و پرورش کاشان گفت: تامین نیروی انسانی مورد نیاز برای سال تحصیلی جدید با استفاده از ظرفیت معلمان حق‌التدریسی و به‌کارگیری بازنشستگان صورت گرفته است.

حسین مقنی‌نصرآبادی روز شنبه در این زمینه افزود: نزدیک به پنج هزار ساعت معلمان حق‌التدریسی و ۸۰ نفر از فرهنگیان بازنشسته به کار گرفته شدند و اگر این تصمیم گرفته نمی‌شد با کمبود ۷۰۰ معلم روبه‌رو بودیم.

وی با اشاره به تکمیل فرم بازنشستگی از سوی ۳۰۰ نفر از فرهنگیان کاشان در سال‌جاری بیان کرد: چون ۱۵۰ کلاس درس فاقد معلم بود، نیمی از این فرهنگیان به کار گرفته‌ شدند.

رییس اداره آموزش و پرورش کاشان از اول مهر به عنوان روز عید دانش‌آموزان یاد کرد و اظهارداشت: ۸۵۶ کلاس ابتدایی، ۴۸۰ کلاس متوسطه اول و ۲۶۷ کلاس متوسطه دوم برای ورود ۶۸ هزار نفر دانش‌آموز در روز نخست مهرماه ساماندهی شده‌ است.

وی همچنین با قدردانی از خیران مدرسه‌ساز تشریح کرد: ۷۰ درصد فضاهای آموزشی شهرستان کاشان از سوی این خیران ساخته شده و اگر آنها آموزش و پرورش را یاری نمی‌کردند، امروز در کنار مشکل کمبود نیروی انسانی با کمبود فضای آموزشی نیز روبه‌رو می‌شدیم.

مقنی‌نصرآبادی از افزایش یک هزار نفر دانش‌ به دوره ابتدایی در سال تحصیلی جدید خبر داد و یادآور شد: ۱۱ طرح خیرساز در مهر امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی این طرح‌ها را شامل ۶ واحد آموزشی و پنج سالن ورزشی و اجتماعات عنوان کرد.

مسوول دفتر نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس شمال استان اصفهان نیز تصریح کرد: پنج هزار میلیارد ریال برای بازسازی و مقاوم‌سازی فضاهای آموزشی شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل نیاز است.

وحید عظیمی، این فضاهای آموزشی را شامل مدرسه، سالن ورزشی، کتابخانه و استخر برشمرد.

وی با قدردانی از نقش موثر خیران مدرسه‌ساز در ساخت و بازسازی فضاهای آموزشی اضافه کرد: این خیران از سال گذشته تا کنون برای بازسازی واحدهای آموزشی در این دو شهرستان افزون‌بر ۲۳۵ میلیارد ریال کمک کردند.

مسوول دفتر نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس شمال استان اصفهان یادآور شد: نیمی از واحدهای آموزشی منطقه همچنان به بازسازی و مقاوم‌سازی نیاز دارند.

زنگ نماز و زنگ مهر در ۳۷۱ واحد آموزشی شهرستان کاشان به مناسبت روز نخست سال تحصیلی جدید همزمان با سراسر کشور نواخته می‌شود.

۶۱۳۶/۸۱۲۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا