کاساچوف: عربستان باید متوجه اقدامات مخرب آمریکا شود


کاساچوف: عربستان باید متوجه اقدامات مخرب آمریکا شود

رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون روسیه اعلام کرد وقت آن رسیده که عربستان و کشورهای منطقه متوجه اقدامات مخرب آمریکا شوند.

به گزارش اسپوتنیک، کنستانتین کاساچوف، رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون روسیه، امروز شنبه، اظهار داشت که تصمیم آمریکا برای اعزام نیروی بیشتر به خاورمیانه باعث افزایش تنش و خطر تشدید تقابل و درگیری در منطقه می شود.

رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون روسیه افزود: آنچه که آمریکا آن را عامل ثبات می داند، یعنی افزایش حضور نظامی این کشور بسیار دورتر از مرزهای آمریکا، در واقع مثل همیشه عامل تشدید تنش و افزایش خطر تقابل، درگیری و سناریوهای غیرقابل پیش بینی است. زمان ان رسیده که بازیگران محلی- عربستان سعودی و دیگر دولت های منطقه، به این مسئله بیاندیشند."

به گفته وی، این تصمیم آمریکا لزوما به معنی آماده سازی نوعی عملیات زمینی نیست، پنتاگون قبلا اعلام کرده بود که سخن از اعزام شمار محدودی نیروی نظامی با هدف ماموریت دفاعی در میان است.

کنستانتین کاساچوف افزود: واشنگتن کافی است بار دیگر اقدام تحریک آمیزی را به ایران نسبت دهد، که در آن صورت می تواند حضور نظامی اش را به شدت افزایش دهد.

خبرگزاری "اسپا" عربستان سعودی پیش از این از وقوع آتش سوزی در دو پالایشگاه نفت در این کشور در اثر حملات پهپادی شب گذشته خبر داده بود. این آتش سوزی ها در مجموعه کارخانه های پالایشگاه بقیق در شرق عربستان و خریص در شرق ریاض متعلق به شرکت آرامکو رخ داد. سپس، حوثی های یمنی مسئولیت حمله به این پالایشگاه های نفت را بر عهده گرفتند.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که هیچ مدرکی مبنی بر این که حمله از یمن صورت گرفته، وجود ندارد و ایران را به طور مستقیم مقصر حملات دانست. مقامات ایران نیز ایران نیز این اتهامات را رد کرد. پس از آن، مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا از تصمیم این کشور برای اعزام نیروی بیشتر به خاورمیانه برای محافظت از عربستان سعودی خبر داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟