جلوگیری از تردد سرویس مدارس با بیش از ظرفیت


جلوگیری از تردد سرویس مدارس با بیش از ظرفیت

 رشت – ایرنا –  رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان با تاکید بر اهمیت توجه به قوانین راهنمایی و  رانندگی و پرهیز از تخلف توسط رانندگان سرویس های نقل و انتقال دانش آموزان گفت : با نظارت دقیق از تردد سرویس های مدارس با بیش از ظرفیت سرنشین جلوگیری می شود.

سرهنگ امیر طالبی روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه مرحله دوم طرح ترافیکی پلیس ویژه بازگشایی مدارس از اول مهر ماه امسال آغاز و تا دهم مهر ماه ادامه خواهد داشت، افزود: در مرحله دوم این طرح، پلیس با حضور پر رنگ فیزیکی در ساعات گشایش و تعطیل شدن مدارس، همه اقدامات ترافیکی برای رفت و آمد دانش آموزان را پایش می کند.

وی یاد آور شد: درمرحله اول طرح بازگشایی مدارس که از پانزدهم شهریور ماه شروع شده و تا ۳۱ ماه جاری( فردا) ادامه می یابد، فقط آموزش سرویس های مدارس و اعضای مرتبط با حمل و نقل دانش آموزی انجام شده است.

وی بررسی عدم سوء پیشینه ، بررسی وضعیت جسمانی ، کارت سرویس و رفتارهای ترافیکی را از جمله برنامه های مرحله اول طرح پلیس راهور استان در بازگشایی مدارس عنوان و تصریح کرد: سامانه سپند( سامانه پایش ناوگان دانش اموزی) نیز در استان فعال است و عموم مردم می تواننند تخلفات رانندگان سرویس های مدارس را به این سامانه اطلاع دهند.

سرهنگ طالبی با اشاره به اینکه خوشبختانه سال گذشته هیچ تصادف منجر به فوت و جرح دانش آموزان در سرویس آمد و شد دانش آموزان نداشتیم اذعان کرد: ۷۰ فقره تصادف خسارتی در هنگام نقل و انتقال دانش اموزان به مدارس داشته ایم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان از رانندگان سرویس مدارس خواست تا قوانین راهنمایی و رانندگی را به طور کامل رعایت و از کمربند ایمنی استفاده کنند.

وی افزود: از سه هزار و ۸۳۱ دستگاه خودروی سرویس دانش آموزی طی سالجاری در گیلان ، دو هزار و ۹۸ دستگاه مربوط به رشت است. امسال از تعداد سرویس های مدارس استان ، یک هزار و ۳۸ دستگاه سواری، ۳۹ دستگاه ون، ۳۹ دستگاه مینی بوس ، یک دستگاه اتوبوس ، دو هزار و ۷۱۲ دستگاه سواری پلاک شخصی ، یک دستگاه ون پلاک شخصی و یک دستگاه مینی بوس یاست.

گیلان ۳۷۰ هزار دانش آموز دارد .

۷۲۹۶ /۶۰۳۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر