همکاری پر رنگ سازمان حفاظت محیط زیست با پلیس فتا


همکاری پر رنگ سازمان حفاظت محیط زیست با پلیس فتا

تهران - ایرنا - در دیدار فرمانده یگان سازمان حفاظت محیط زیست با رئیس پلیس فتای نیروی انتظامی، بر همکاری پررنگ این سازمان با پلیس فتا تاکید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، سرهنگ جمشید محبت‌خانی فرمانده یگان سازمان حفاظت محیط زیست ضمن ابراز خرسندی از این دیدار خواستار پیگیری مستمر و قاطع پلیس فتا از برخی صفحات در فضای سایبری شدکه در آن با اقتدار به نمایش شکار خود می‌پردازند و یا خرید و فروش سلاح و قاچاق حیات وحش را انجام می‌دهند.

همچنین امیرعبدالرضا سپنجی در این دیدار با اشاره به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در خصوص حفاظت از محیط زیست، گفت: متاسفانه در فضای سایبری شاهد ظهور و بروز افرادی هستیم که به بهانه‌های مختلف می‌خواهند خدمات و تلاش‌های دولت و نظام را زیر سوال ببرند و از ابزار محیط زیست استفاده می‌کنند. ضمن اینکه با اخبار دروغ و سیاه نمایی‌هایی که انجام می‌دهند، علاوه بر زیر سوال بردن تلاش کارکنان و مدیران خدوم محیط زیست، باعث می‌شوند برنامه ها و فعالیت‌ بخش‌های مختلف سازمان از جمله روابط عمومی دچار چالش شود و تحت تاثیر این فضا سازی‌های منفی، قرار گیرد.
در ادامه این دیدار، منوچهر فلاحی معاون یگان حفاظت محیط زیست به اهمیت جلوگیری از قاچاق حیات وحش پرداخت و گفت: در دنیا سومین قاچاق پول ساز با بیش از ۲۳ میلیارد دلار، قاچاق حیات وحش است. به طبع کشور ما هم به دلیل تنوع زیستی بالایی که دارد مستثنی نیست و فضای سایبری امکانی را به وجود آورده تا فروشنده و خریدار در این فضا به توافق برسند و معاملات به راحتی انجام شود. از شما می خواهیم با ورود به این مسائل فضای سایبر را برای این سود جویان تنگ کنید.
در این نشست سردار وحید مجید رئیس پلیس فتای نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به دغدغه‌های جدی محیط زیستی ناجا، گفت: یکی از مباحث پر اهمیت و مهم، محیط زیست و اکوسیستم کشورهاست تا جایی که در مباحث امنیت ملی هم این موضوع همواره مورد توجه قرار می‌گیرد.
وی در ادامه به نقش پلیس فتا در تامین امنیت فضای سایبری و کشف جرایم محیط زیستی اشاره کرد و افزود: بررسی ابعاد و موضوعات این حوزه، نیاز به برگزاری جلسات متعدد دارد. در خصوص برخی از آن‌ها به صورت شخصی وارد موضوعات می‌شوم و پیگیری می‌کنم تا برخی صفحات و محتواهای مجرمانه به صورت خودکار فیلتر شوند و سایر موارد هم با رصد و پایش شناسایی خواهند شد. البته مشکل برخی از آن‌ها با تذکر حل می‌شود و برخی دیگر نیاز به سیر قضایی دارند.
سردار مجید افزود: به زودی تفاهم‌نامه‌ای با سازمان حفاظت محیط زیست منعقد خواهد شد تا با طرحی ضربتی، فضای سایبری را از موارد مجرمانه مرتبط با محیط زیست و حیات وحش پاک کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس