طرز تهیه چند خوراکی سالم برای دربی فردا


طرز تهیه چند خوراکی سالم برای دربی فردا

یک شنبه شهرآورد پایتخت برگزارمی شود و یک پای تماشای این مسابقه پرهیجان، تنقلاتی است که مصرف می‌شود.

طرز تهیه چند خوراکی سالم برای دربی فردا
یک شنبه شهرآورد پایتخت برگزارمی شود و یک پای تماشای این مسابقه پرهیجان، تنقلاتی است که مصرف می‌شود. آماده کردن خوراکی‌های خوشمزه کار چندان مشکلی نیست. شما می‌توانید این خوراکی‌ها را در منزل تهیه کنید. برای تهیه خوراکی‌های سالم و خوشمزه چند پیشنهاد برای شما ارائه می‌دهیم.

برنجک

برای درست کردن برنجک فقط کافی است چند پیمانه برنج را به مدت چند ساعت خیس کنید و بعد از این که به صورت کامل خشک شد در یک تابه کمی روغن بریزید و آن را تفت بدهید تا پف کند. می‌توانید آن را در روغن کنجد تفت دهید. حال می‌بینید برنج‌ها بلافاصله پف خواهد کرد. برنجک‌تان را با نمک شور یا با شکر شیرین کنید.

گندمک خوشمزه

برای تهیه گندمک ابتدا یک پیمانه گندم را به مدت ۴۵ دقیقه در آب بپزید تا خوب مغز پخت شود. بعد گندم‌ها را با آب سرد آبکشی کنید تا نشاسته آن گرفته شود و روی یک سطح در مجاورت هوا قرار دهید. پس از این که گندم‌ها کاملا خشک شد، گندم‌ها را درون صافی بریزید و در روغن غوطه ور کنید تا پف کند.

چیپس هویج سرکه‌ای

برای تهیه این چیپس به سه عدد هویج، نصف فنجان سرکه سیب یا سرکه سفید، نصف فنجان آب، یک بوته سیر پوست کنده و له شده، نصف قاشق چای خوری زردچوبه، دو قاشق سوپ خوری عسل و یک عدد فلفل تند چیلی نیاز دارید. هویج‌ها را به صورت ورقه‌های نازک برش دهید و در بخار پز به مدت ۳ تا ۴ دقیقه بپزید، کاملا آب آن گرفته شود. بقیه مواد را در ماهی‌تابه بریزید و به مدت ۵ دقیقه روی حرارت قرار دهید. مخلوط داغ را با گذراندن از صافی روی ورقه‌های هویج بریزید و در ظرفتان را ببنید. هویج‌ها را چند ساعت یا یک شب داخل یخچال قرار دهید. چیپس شما آماده است.

پاپ کورن‌های طعم‌دار

طرز تهیه پاپ کورن بسیار ساده است، فقط کافی است با مقداری نمک و روغن آن را درون یک قابلمه دردار بپزید. برای تهیه پاپ کورن‌های طعم دار کره‌ای به جای روغن در قابلمه‌تان کره بریزید و بعد از آماده شدن پاپ کورن مقدار کمی کره را روی آن رنده کنید و چند دقیقه داخل فر گرم قرار دهید. برای تهیه پاپ‌کورن لیمویی مقداری آب لیمو را با کره مخلوط کنید و پس از آماده شدن پاپ کورن‌ها روی آن بریزید و داخل فر گرم قرار دهید. برای تهیه پاپ کورن‌های شکلاتی مقداری پودر کاکائو و شکر را مخلوط کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش