بازنمایی مسلمانان و ایران در وبلاگ های خبری آمریکا


بازنمایی مسلمانان و ایران در وبلاگ های خبری آمریکا

دسته: جامعه شناسیکتاب «بازنمایی مسلمانان و ایران در وبلاگ‌های خبری آمریکا» نوشته علی حاجی‌محمدی در شش فصل منتشر شده است که می...

کتاب «بازنمایی مسلمانان و ایران در وبلاگ‌های خبری آمریکا» نوشته علی حاجی‌محمدی در شش فصل منتشر شده است که می‌توان به «کلیات»، «پیشینه»، «چارچوب مفهومی و نظری»، «روش‌شناسی»، «بررسی یافته‌ها» و «جمع‌بندی» اشاره کرد.
موضوع فصل اول این کتاب با موضوع مطالعه عناصر تعیین‌کننده چارچوب بازنمایی ایران و کلیشه‌های شرق‌شناسی مسلمانان، فصل دوم با موضوع جست‌وجو در تحقیقات ادوارد سعید، گورهام، مرسکین، هارب، بیسایسو، دینا ابراهیم، مایدول اسلام و کارشناسان دیگر است.
همچنین فصل سوم «چارچوب مفهومی و نظری» در پنج بخش با عنوان های «مقدم»، «چارچوب نظری»، «چارچوب‌ها و نظریه چارچوب بندی»، «نظریه نقد و بلاغی» و «ترسیم مدل نظری» نگاشته شده است.
موضوع فصل چهارم این کتاب «روش‌شناسی» با رویکرد روش‌شناختی است که به نظریه‌های پژوهشگران و محققان اشاره می‌کند و درصدد است تا با تأمل در این نظریه‌ها به روش بهتری در پژوهش مورد نظر برسد.
تحلیل مطالب در دو بخش «پست‌های مربوط به بازنمایی ایران در متن‌های برگزیده» و «کلیشه‌های شرق‌شناسی متن و فرم» محتوای فصل پنجم را تشکیل می‌دهد.
بخش «پست‌های مربوط به بازنمایی ایران در متن‌های برگزیده» در چارچوب وبلاگ‌های برگزیده اشاره به آماری دارد که چارچوب سیاسی ۴۲ درصد از محتوای وبلاگ‌ها را تشکیل می‌دهند، به عبارت دیگر وبلاگ‌های آمریکایی اخبار مربوط به ایران را بیشتر به حوزه سیاسی اختصاص داده‌اند.
فصل ششم این کتاب به اهمیت «نتایج» به یافته‌های پژوهش از وبلاگ‌ها می‌پردازد که در این فصل آمده است: وبلاگ‌های خبری در آمریکا بیش از هر مورد دیگری می‌تواند حامل ارزش‌ها و ایده‌ها درباره ایران و مسلمانان باشد، زیرا برگرفته از گفتمان عمومی آمریکاست.

حق تکثیر: پژوهشگاه فرهنگ و هنر ارتباطات موجود در سایت انتشارات

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کتاب

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا