تویوتا سنچوری کانورتیبل، مرکبی تک ساخت برای امپراطور جدید ژاپن


تویوتا سنچوری کانورتیبل، مرکبی تک ساخت برای امپراطور جدید ژاپن

تویوتا سنچوری خودرویی است که عمدتاً توسط خاندان سلطنتی ژاپن مورداستفاده قرار می‌گیرد و حالا تویوتا به مناسبت مراسم تاج‌گذاری امپراطور جدید ژاپن در تاریخ 22 اکتبر اقدام به ساخت یک دستگاه سنچوری کانورتیبل کرده است. این سنچوری روباز رسماً «خودروی رژهٔ سلطنتی» نام گرفته است و برای انتقال امپراطور ناروهیتو به کاخ آکاساکا در... The post تویوتا سنچوری...

تویوتا سنچوری خودرویی است که عمدتاً توسط خاندان سلطنتی ژاپن مورداستفاده قرار می‌گیرد و حالا تویوتا به مناسبت مراسم تاج‌گذاری امپراطور جدید ژاپن در تاریخ 22 اکتبر اقدام به ساخت یک دستگاه سنچوری کانورتیبل کرده است. این سنچوری روباز رسماً «خودروی رژهٔ سلطنتی» نام گرفته است و برای انتقال امپراطور ناروهیتو به کاخ آکاساکا در مسیری 4.6 کیلومتری از طریق خیابان‌های توکیو مورداستفاده قرار می‌گیرد. گفته می‌شود این سنچوری نخستین خودروی رژهٔ جدید خانوادهٔ سلطنتی ژاپن در 30 سال گذشته است و جایگزین رولزرویس کورنیش مدل 1990 می‌شود که فقط در دو نوبت مورداستفاده قرار گرفت.

تویوتا سنچوری کانورتیبل، مرکبی تک ساخت برای امپراطور جدید ژاپن

البته قرار است این خودروی جدید فعالیت بیشتری داشته باشد زیرا در رویدادهای برجسته‌ای مثل بازی‌های المپیک تابستانی 2020 مورداستفاده قرار خواهد گرفت. مواقعی که از این ماشین استفاده نمی‌شود هم در کاخ‌های کیوتو و توکیو به نمایش درمی‌آید. این خودروی سلطنتی روباز تا حد زیادی با سنچوری معمولی یکسان است اما به سقف جمع شونده مجهز شده و نمای عقبی آن اصلاح شده است. این خودرو در داخل هم از صندلی‌های منحصربه‌فردی با پشتی‌های ثابت در زاویهٔ 25 درجه برخوردار است تا نمای بدون مانعی را از خاندان سلطنتی فراهم کند. علاوه بر این، صندلی‌های عقب نیز 4 سانتیمتر بالاتر از نسخهٔ معمولی قرار گرفته‌اند.

تویوتا سنچوری کانورتیبل، مرکبی تک ساخت برای امپراطور جدید ژاپن

فعلاً اطلاعات دیگری از این خودرو منتشر نشده است اما احتمالاً از همان پیشرانهٔ نسخهٔ سدان استفاده می‌کند. سنچوری معمولی به قوای محرکهٔ هیبریدی مجهز است که از یک پیشرانهٔ 5 لیتری V8 بنزینی با 380 اسب بخار قدرت و 510 نیوتن متر گشتاور به همراه یک موتور الکتریکی و یک پکیج باطری نیکلی تشکیل شده است. مجموع خروجی این سیستم نیز برابر با 430 اسب بخار قدرت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق