دی یونگ: مجاب شدم که بارسلونا واقعا مرا می‌خواهد؛ شاید در آینده با ده لیخت هم تیمی شدم!


دی یونگ: مجاب شدم که بارسلونا واقعا مرا می‌خواهد؛ شاید در آینده با ده لیخت هم تیمی شدم!

فرنکی از پست مورد علاقه‌اش می‌گوید.

طرفداری - فرنکی دی یونگ، هافبک بارسلونا از دلیل انتخاب این تیم گفت.

به گزارش موندو دپورتیوو، دی یونگ می‌گوید:

همیشه هافبک بودم. این پست را دوست داشتم چون لمس توپ زیادی دارد و شما در متن بازی قرار می‌گیرید. اگر لمس توپ زیادی داشته باشید یعنی بازی را تحت کنترل دارید. هافبک دخالت بیشتری در بازی نسبت به مدافع یا مهاجم دارد. زمانی به خاطر تعدد مصدومیت‌ها، در آژاکس به عنوان مدافع میانی بازی کردم. مربی از من خواست در این پست به میدان بروم ولی نقش هجومی‌تری نسبت به یک مدافع کلاسیک به من داد. در کنار ده لیخت. در واقع وظایف دفاعی بیشتر بر عهده او بود تا من. از بازی در خط دفاعی متنفر نیستم و اگر مربی بخواهد، بازی می‌کنم اما پست مورد علاقه‌ام، هافبک است.

در آژاکس و تیم ملی هلند در نقش یک هافبک کنترل کننده بازی می‌کنم و البته با بارسا فرق دارند چون آنجا با دو هافبک تدافعی بازی می‌کنیم. در بارسا در پیش فصل و مقابل بیلبائو در پست هافبک مرکزی به میدان رفتم و در دو بازی بعدی به عنوان هافبک هجومی. اگر عملکردم بد بوده، مقصر خودم هستم. مردم جوری از پست من و اینکه باید اینجا یا آنجا باشم، حرف می‌زنند که واقعا دیوانه کننده است. این فقط یک پست در زمین بازی است. در بازی‌های بعدی بهتر کار خواهم کرد. باید با تیم تطبیق پیدا کنم. هرگز به والورده نگفتم دوست دارم در چه پستی بازی کنم. با او درباره فوتبال حرف زدم و چند ویدیو دیدیم ولی هیچ وقت او نپرسیده دوست داری در کدام پست بازی کنی. او مربی است و تصمیم می‌گیرد.

اولین تماس بارسا تابستان 2018 برقرار شد. آنها با ایجنتم و آژاکس تماس گرفتند. پدرم هم با یکی از مدیران حرف زده بود. به این نتیجه رسیدیم که بهتر است یک سال دیگر در آژاکس بمانم. به نظرمان زمان مناسبی برای جدایی نبود. البته آژاکس هم نمی‌خواست بفروشد. ایجنتم گفت بارسا تو را می‌خواهد. بیا با آنها حرف بزن. شنیدن اینکه بارسا شما را می‌خواهد، واقعا مایه غرور و افتخار است. فکر می‌کنم هر بازیکنی از شنیدن این خبر، به خودش افتخار می‌کند.

پیوستن به بارسا بیشتر یک رویا بود تا یک هدف. هر بچه‌ای دوست دارد در بارسا، مادرید، یونایتد یا تیم‌هایی از این دست بازی کند. آمدن به بارسا یک رویا بود نه یک هدف. رویای یک پسربچه 6-7 ساله. از میان همه پیشنهادها بارسا را انتخاب کردم. با نزدیکانم، همسر و خانواده‌ام، کومان و اورمارس حرف زدم. زمانی تصمیم نهایی را گرفتم که به قطعیت رسیدم که بارسا واقعا مرا می‌خواهد. آنها مرا مجاب کردند که مهره مهمی در ترکیب خواهم بود. اگر به بارسا نمی‌رفتم، پاری سن ژرمن یا سیتی مقصدم بود. پول؟ هرگز در جلساتی که من حضور داشتم، بحث پول نشد. این چیزها بر عهده ایجنتم بود.

درخشش آنسو فاتی؟ او استعداد بسیار بسیار زیادی دارد. برای یک بازیکن 16 ساله، بازی در تیم اول هیچ باشگاهی عادی نیست به خصوص اگر آن تیم، بارسلونا باشد. این نشان می‌دهد شما بازیکن بسیار خوبی هستید و حرفه‌ای زندگی و تمرین می‌کنید.

ده لیخت؟ من زودتر از او تصمیمم را گرفتم. واضح است که بارها با هم درباره گزینه‌هایمان حرف زدم اما هیچ وقت به او نگفتم باید بارسا را انتخاب کنی. تصمیم با خودش بود. طبعا من دوست داشتم او هم بارسا را انتخاب کند ولی یوونتوس تیم بزرگی است و جای بسیار خوبی برای او خواهد بود. کسی از آینده خبر ندارد. شاید دوباره هم تیمی شدیم!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندازه گیری اندام کودک در متد مولر