بزرگداشت هفته دفاع مقدس؛ زمینه‌ساز احیای فرهنگ ایثارگری


بزرگداشت هفته دفاع مقدس؛ زمینه‌ساز احیای فرهنگ ایثارگری

گروه اجتماعی- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز بزرگداشت هفته‌ دفاع مقدس را احیای فرهنگ ایثارگری دانست و گفت: فاصله گرفتن از فرهنگ ایثارگری و فراموشی دوران دفاع مقدس سبب خواهد شد که ما راه را گم‌کرده و دچار بحران هویت شویم.

بزرگداشت هفته دفاع مقدس؛ زمینه‌ساز احیای فرهنگ ایثارگری

سلیمان رستمیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز با تأکید بر اینکه برنامه‌های هفته‌یدفاع مقدس با محوریت احیای ارزش‌های دفاع مقدس با مشارکت دستگاه‌های اجرایی برگزار خواهد شد، اظهارکرد: دوران هشت‌ساله‌ دفاع مقدس همچون گنجی گران‌بها الگویی برای نسل جوان است تا با درس گرفتن از آن بتوانند در عرصه‌های مختلف برای کشور افتخارآفرینی کنند.
وی بزرگداشت هفته‌ دفاع مقدس را احیای فرهنگ ایثارگری دانست و افزود: فاصله گرفتن از فرهنگ ایثارگری و فراموشی دوران دفاع مقدس سبب خواهد شد که ما راه را گم‌کرده و دچار بحران هویت شویم. نباید فراموش کنیم چه اتفاقاتی سبب عزت، سربلندی افتخار و غرور کشور شده است تمامی این افتخارات محصول ایثارگری هشت ساله‌ای است که ایثارگران در دوران دفاع مقدس با مجاهدت خود رقم زدند.
رستمیان در ادامه با اشاره به برگزاری رژه‌ نیروهای مسلح به‌عنوان اولین برنامه‌ هفته‌ی دفاع مقدس و رژه گروه ورزشکاران ایثارگر در این روز گفت: رژه‌ نیروهای مسلح 31 شهریورماه با حضور مسئولین لشگری و استانی برگزار و از خانواده‌های شهدا تجلیل به عمل خواهد آمد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز تقارن هفته دفاع مقدس با ایام عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام را تاثیرگزار دانست و گفت: انقلاب ما برگرفته از فرهنگ عاشورا و در ادامه‌ قیام امام حسین علیه‌السلام شکل‌گرفته است ازاین‌رو برنامه‎های عزاداری و فرهنگی مختلفی به مناسبت تقارن ماه محرم و هفته دفاع مقدس در حسینیه‎های شاهد و مراکز فرهنگی شاهد استان البرز برگزار خواهد شد.
وی در ادامه از اجرای طرح سپاس دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران خبر داد خبر و گفت: هماهنگی لازم با دستگاه‌های اجرایی در خصوص دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در قالب طرح سپاس انجام‌شده و تمهیدات لازم نیز در این خصوص صورت گرفته است.
این مسئول با اشاره به برگزاری مراسم مهمانی لاله‌ها به‌عنوان مهم‌ترین برنامه‌ هفته‌ی دفاع مقدس گفت: مهم‌ترین برنامه‌ای که در هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد میهمانی لاله‌ها، آیین عطرافشانی و غبارروبی از مزار مطهر شهداست که پنج‌شنبه 4 مهرماه با حضور مردم و مسئولین در 154 گلزار استان برگزار و امت شهیدپرور بار دیگر با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق خواهند کرد.
دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیان کرد: رونمایی از سه کتاب با مضمون ایثار و شهادت و پخش چهار فیلم مستند از زندگی چهار جانباز البرزی از دیگر برنامه‌های هفته‌ی دفاع مقدس است که به اجرا درخواهد آمد.
این مسئول در ادامه بابیان اینکه زنگ ایثار در روز یکم مهرماه در سطح تمام مدارس استان نواخته خواهد شد، گفت: برپایی نمایشگاه‌های عکس، برگزاری ورزش‌های کوه‌نوردی و دومیدانی و همچنین بازدید از مدارس شاهد استان از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته‌شده است.
وی در بخش دیگر تاکید کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای سخنرانی پیام‌آوران ایثار قبل از خطبه‌های نماز جمعه در هفته دفاع مقدس انجام‌شده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز گفت: برگزاری یادواره‌های مختلف در استان، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی ویژه خانواده‌های شاهد و ایثارگر، پخش کلیپ وصیت‌نامه تعدادی از شهدای دفاع مقدس، ساخت و پخش تیزرهای تلویزیونی و همچنین مصاحبه و تهیه گزارش از ایثارگران استان، از صداوسیمای استان و تبلیغات محیطی از دیگر برنامه‌های هفته‌ شدفاع مقدس است که با همکاری دستگاه‌های اجرایی در سطح استان به اجرا درخواهد آمد.
رستمیان در پایان با تقدیر و تشکر از تمامی مسئولین و دست‌اندرکاران در خصوص بزرگداشت هفته‌ دفاع و آرزوی توفیق برای همه سازمان‌ها و نهادهایی که در جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر هفته دفاع مقدس تلاش می‎کنند خاطرنشان کرد: امیدواریم با اجرای برنامه‌های دفاع مقدس ادامه‌دهنده‌ راه شهدا باشیم و بتوانیم به‌خوبی ارزش‌های انقلاب اسلامی را علی‌الخصوص فرهنگ ایثارگری را به نسل جوان منتقل کنیم.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس