معلولیت 3000 نفر در تصادفات معابر شهر یزد/راکبان موتورسیکلت همچنان در صدر فوتی‌ها


معلولیت 3000 نفر در تصادفات معابر شهر یزد/راکبان موتورسیکلت همچنان در صدر فوتی‌ها

سرپرست پلیس راهور استان با بیان این‌ که در تصادفات معابر شهری یزد طی شش ماهه گذشته 56 نفر کشته و سه هزار و 32 نفر دچار معلولیت شده‌اند، گفت: از ابتدای امسال تاکنون تصادفات عابر پیاده در معابر یزد به 40 درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا - منطقه یزد، سرهنگ«رضا زارع» در نشست خبری که امروز شنبه سی‌ام شهریورماه به منظور اعلام برنامه‌های پلیس راهور در بزرگداشت هفته دفاع مقدس و مراسم بازگشایی مدارس، با اشاره به محدودیت‌های ترافیکی در این ایام، اظهار کرد: فردا ۳۱ شهریورماه به منظور تأمین امنیت لازم و تردد عمومی همزمان با برگزاری رژه نیروهای مسلح، بلوار شهید بهشتی از میدان مهدیه به سمت میدان امام حسین(ضلع غربی) و بلوار باهنر ورودی میدان امام حسین(ع) مسدود خواهد بود و تردد فقط از زیرگذر آزاد است.

وی اجرای طرح مدارس را از جمله اقدامات در دستور کار پلیس راهور استان اعلام کرد و افزود: این طرح همچون سنوات گذشته از اول مهر ماه با تمام ظرفیت انسانی و اجرایی در شهر و استان یزد انجام می‌شود.

سرپرست پلیس راهور استان در ادامه کنترل سرویس مدارس، روان‌سازی ترافیک جلوی مدارس در دو شیفت صبح و بعد از ظهر و آرام سازی سرعت را از جمله موارد در دستور کار ذکر کرد و گفت: طرح مدارس طی دو هفته در سطح استان یزد انجام می‌شود.

سرهنگ زارع تعداد دانش‌اموزان استان را بالغ بر ۲۶۴ هزار نفر اعلام و تصریح کرد: تاکنون ۶۰ هزار دستگاه سرویس مدارس در سطح استان شناسایی و ساماندهی شده‌اند و طبق دستورالعمل ابلاغی خودروهایی که فاقد مجوز سرویس مدارس هستند توقیف می‌شوند.

وی در ادامه سرنشین اضافی را از جمله تخلفات پیش بینی شده برای سرویس‌های مدارس دانست و گفت: نبستن کمربند ایمنی، استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی و سرعت بالا از دیگر تخلفاتی است که نیروی انتظامی در کنترل سرویس مدارس مد نظر خود قرار داده است.

این مسئول با بیان این‌ که در سال گذشته از مجموع 12 دانش‌آموز فوت شده در استان پنج دانش‌آموز موتورسوار بودند، خاطرنشان کرد: در سه ماه نخست امسال نیز سه نفر دانش‌آموز فوتی در یزد داشتیم که دو نفر موتورسیکلت سوار و یک نفر عابر پیاده بوده است و مدیران مدارس می‌توانند در راستای کاهش استفاده غیرقانونی دانش آموزان از موتورسیکلت، از ورود این وسیله نقلیه به داخل مدارس جلوگیری کنند.

سرهنگ زارع در بخش دیگری از سخنان خود از جمع‌آوری قبوض دستی جریمه رانندگان متخلف در استان نیز خبر داد و اظهار کرد: چند ماهی است که تخلفات رانندگی در یزد به صورت الکترونیکی ثبت و از طریق پیامک اعمال قانون به رانندگان و مالکین ارسال می‌شود.

زارع در ادامه با بیان این‌ که تصادفات عابر پیاده از جمله موارد حساس در راستای تأمین امنیت عمومی است، گفت: تصادفات عابر پیاده یزد به واسطه اقدامات مطلوب شهرداری طی سال‌های ۹۴ تا ۹۵ کاهش چشمگیری داشت ولی از اوایل امسال مجدداً تصادفات عابر پیاده در یزد به ۴۰ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به این‌ که طی شش ماه گذشته ۱۹ عابر پیاده در یزد فوت کردند، افزود: از این تعداد عابران پیاده، شش نفر زیر ۱۰ سال و شش نفر بالای ۵۰ سال بودند.

این مسئول با بیان این‌که در مجموع عابرین پیاده ۱۴ درصد و راکبان موتورسیکلت ۶۲ درصد فوتی‌های تصادفات شهری در یزد را به خود اختصاص داده‌اند، گفت: بیشترین علت تصادفات با فراوانی ۵۲ درصد عدم رعایت حق تقدم تشخیص داده شده است.

وی خیابان امام حد فاصل میدان شهید بهشتی تا سه راه فهادان، خیابان سیدگلسرخ، بلوار شهید بهشتی، بلوار بسیج و خیابان شهید رجایی را بیشترین معابر پرحادثه یزد در تصادفات جرحی و فوتی عنوان کرد و گفت: طبق اطلاعات بدست آمده در یک ماهه گذشته هفت نفر فوتی در یزد گزارش شده در معابر درون شهری یزد پنج نفر عابر پیاده بوده است..

وی با بیان این‌ که طی شش ماهه گذشته ۵۶ نفر کشته و سه هزار و ۳۲ نفر در تصادفات معابر شهری معلول شدند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۸۰ نقطه حادثه خیز در شهرستان یزد شناسایی شدند که اصلاح آنها در دستور کار قرار گرفته است.

رییس پلیس راهور استان در پایان با اشاره به برنامه‌های هفته ناجا که از ۱۱ مهرماه به مدت یک هفته در یزد برگزار خواهد شد، افزود: برگزاری همایش سراسری طلایه‌داران ترافیک در ۱۴ مهرماه از جمله برنامه‌های هفته ناجا در استان است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)