غفلت مسئولان همدان در ثبت جهانی آثار تاریخی


غفلت مسئولان همدان در ثبت جهانی آثار تاریخی

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه همدان با 1800 جاذبه تاریخی و طبیعی، هیچ اثر ثبت شده جهانی ندارد که این امر نشان دهنده غفلت مسئولان این حوزه است.

امیر خجسته در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، با بیان اینکه هزاران سال قبل از جاده ابریشم برای انتقال کالا از چین به اروپا و برعکس استفاده می‌شده است، افزود: ۱۶ کشور از جمله ایران در مسیر این جاده قرار گرفته‌اند و هرساله همایشی برای انتقال فرهنگ و بررسی ادیان در یکی از کشورهای راه ابریشم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برگزاری همایش جهانی راه ابریشم فرصتی است که در ادامه نشست‌های بین‌المللی سال ۲۰۱۸ در همدان ایجاد شده و باید نهایت استفاده را از آن برد، جاده ابریشم را راه تبادل فکر، فرهنگ و اندیشه معرفی کرد و ادامه داد: همدان در همایش جهانی راه ابریشم میزبان ۱۴ کشور است و باید از این فرصت برای معرفی ظرفیت های گردشگری و تاریخی این استان استفاده شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیریت سیاسی و فرهنگی استان باید صدای همدان را بلندتر از سایر نقاط به گوش جهانیان برسانند، عنوان کرد: در همایش جهانی راه ابریشم باید از تجربه همدان ۲۰۱۸ برای بهره‌وری حداکثری از این رویداد استفاده کنیم.

خجسته با بیان اینکه حضور سران سازمان یونسکو در همایش جهانی راه ابریشم باید مغتنم شمرده شود، اضافه کرد: متأسفانه همدان با ۱۸۰۰ جاذبه تاریخی و طبیعی، هیچ اثر ثبت شده جهانی ندارد که این امر نشان دهنده غفلت مسئولان این حوزه است.

وی با بیان اینکه چندین اثر استان از جمله تپه هگمتانه و غار علیصدر قابلیت ثبت جهانی دارند، عنوان کرد: در همایش جهانی راه ابریشم باید ظرفیت های تاریخی و طبیعی همدان به اعضای یونسکو و میهمانان این همایش معرفی شوند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اخبار همایش راه ابریشم بازتاب جهانی دارد و باید از این ظرفیت استفاده کرد و همدان را در صدر اخبار جهانی قرار داد، خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت همایش جهانی راه ابریشم برای ثبت جهانی آثار تاریخی و طبیعی همدان و جذب گردشگران خارجی موثر خواهد بود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاپید: بن‌گویر با یک کلمه اسرائیل را رسوای عالم کرد