آغاز فاز نخست کاشت 400 هکتار جنگل در ملایر


آغاز فاز نخست کاشت 400 هکتار جنگل در ملایر

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه به زودی فاز نخست طرح کاشت حدود 400 هکتار جنگل در شهرستان ملایر آغاز می شود، گفت: این پروژه بزرگ با همکاری منابع طبیعی، شهرداری و دانشگاه ملایر و شهرداری های سامن، جوکار و ازندریان در مناطق مختلف شهرستان انجام می شود.

به گزارش ایسنا، منطقه همدان، قدرت الله ولدی در حاشیه بازدید از مناطق پیش بینی شده برای جنگل کاری شهرستان ملایر، افزود: در شهر ملایر با اجرای این طرح همه ارتفاعات مشرف به شهر جنگل ‌کاری می شود.

وی با بیان اینکه گردشگران و مسافران زیادی از شهرستان ملایر به علت موقعیت ویژه جغرافیایی که دارد، تردد می کنند بنابراین به دنبال زیباسازی و جنگل کاری در ورودی های شهر ملایر هستیم، عنوان کرد: جنگل کاری از فعالیت‌ها و کارهای ماندگاری است که علاوه بر اینکه اثرات مثبتی بر ابعاد مختلف شهر، به طور قطع برای آیندگان نیز کارآیی و اثربخشی فراوانی به همراه دارد.

ولدی با اشاره به اینکه در این جنگل ها از گونه های مختلف چون زرشک، بلوط، زالزالک و ... استفاده می شود، خاطرنشان کرد: در این طرح ۲۰۰ هکتار جنگل مصنوعی در شهرستان ملایر کِشت می شود.

فرماندار ملایر با بیان اینکه این جنگل با مشارکت اهالی روستای حسین آباد شاملو و در اراضی منابع طبیعی اطراف این روستا پرورش می یاید، یادآور شد: در سال ۹۸ و در فاز نخست این طرح ۵۰ هکتار جنگل مصنوعی کشت می شود و مقرر شده برای آبیاری این جنگل ها دولت تسهیلات ویژه در اختیار کشاورزان قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه ملایر، شهر ملی منبت است و به زودی تبدیل به شهر جهانی منبت نیز می شود و خانواده های زیادی از صنعت مبل منبت امرار معاش می کنند که ما وظیفه داریم که مواد اولیه و زیرساخت‌های لازم را تهیه و در اختیار صنعتگران قرار دهیم، گفت: یکی از مشکلات موجود در این صنعت تهیه چوب مورد نیاز برای ساخت مبل منبت است که باید از هم اکنون به فکر تهیه آن بود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟