تولید ذرت علوفه‌ای چهارمحال و بختیاری 30 درصد افزایش یافت


تولید ذرت علوفه‌ای چهارمحال و بختیاری 30 درصد افزایش یافت

شهرکرد- ایرنا- معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از تولید 260 هزار تن محصول ذرت علوفه ای طی سال زراعی جاری در این استان خبر داد و گفت: این میزان نسبت سال گذشته 30 درصد افزایش یافته است.

حمیدرضا دانش روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، حمایت دولت دوازدهم در توزیع بذر اصلاح شده (زودرس و میان رس) کم آب بین بهره‌برداران، تغییر روش آبیاری سنتی به نوین و تحت‌فشار را از عمده دلیل افزایش کیفیت و کمیت محصول ذرت علوفه‌ای در استان ذکر کرد.
وی انجام طرح کاداستر و یکپارچه‌سازی اراضی و برگزاری کارگاه های آموزشی از سوی کارشناسان سازمان در زمان مقرر کاشت، داشت و برداشت را از دیگر دلایل در افزایش تولید عنوان کرد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی چهارمحال وبختیاری پیش‌بینی کرد، امسال از ۳ هزار و ۸۰۰ هکتار زمین زیر کشت ذرت علوفه‌ای در استان، ۲۶۰ هزار تن محصول برداشت شود.
به گفته وی، محصول ذرت‌ علوفه‌ای را که به صورت قطره‌ای آبیاری می‌شود ۹۰ درصد بازدهی دارد و در این روش، هر هکتار، ۶ هزار مترمکعب آب مصرف می‌شود و محصول دو برابر افزایش می‌یابد.
دانش، با بیان اینکه در برداشت ذرت، از دستگاه‌های چاپر خورشیدی دو ردیفه و ۴ ردیفه، استفاده می‌شود ، افزود: ذرت برداشت شده علاوه بر مصرف در دامداری‌های استان، به استان‌های اصفهان و فارس ارسال می‌شود.
وی، همچنین از تولید بیش از ۵۰۰ هزار تن انواع خوراک دامی در استان طی سال‌جاری خبر داد و تصریح کرد: حمایت مستقیم دولت در اجرای طرح آبیاری، پرداخت تسهیلات بانکی ارزان قیمت و خرید تضمینی محصولات زراعی مازاد بر مصرف از کشاورزان، بهره گیری از بذر مرغوب، مدیریت مزرعه، استفاده از کودهای ریز مغذی از دلایل افزایش تولید است.
به گزارش ایرنا، سالانه در چهارمحال وبختیاری بیش از ۱.۵ میلیون تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلات تولید می شود.

سطح زیر کشت استان ۲۷۰ هزار هکتار با ۶۶ هزار بهره‌بردار است.

۵۱۹۹/۲۰۹۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !