حمایت از فعالیت‌های اقتصادی تولیدی مبتنی بر مشارکت دانشجویان


حمایت از فعالیت‌های اقتصادی تولیدی مبتنی بر مشارکت دانشجویان

رئیس دانشگاه لرستان گفت: تقویت تولید ملی متناسب با ظرفیت‌های هر استان جهت تقویت اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، خسرو عزیزی در بازدید از تعاونی تولید رایا کشاورز زاگرس، قول مساعد داد آزمایشگاه گیاه‌پزشکی این تعاونی در محل دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه ایجاد شود.

وی تصریح کرد: باید با انعقاد تفاهم‌نامه‌ها، همکاری‌های مشترک دانشگاه لرستان و این‌گونه تعاونی‌های تولیدی را گسترش داد.

رئیس دانشگاه لرستان خاطرنشان کرد: تقویت تولید ملی متناسب با ظرفیت‌های هر استانی، بی‌تردید در جهت تقویت اقتصاد مقاومتی و رهایی از وابستگی اقتصاد کشور به درآمدهای نفتی است.

عزیزی بیان کرد: یکی از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان، پرورش و تولید گیاهان دارویی است و دانشگاه لرستان آمادگی کامل دارد از این‌گونه فعالیت‌ها حمایت کند.

وی اضافه کرد: دانشگاه جامعه محور، دانشگاهی است که گام‌های اثرگذاری در راستای رفع چالش‌ها و مشکلات محلی، استانی، منطقه‌ای و ملی بردارد.

رئیس دانشگاه لرستان بیان کرد: تیم مدیریتی دانشگاه، از فعالیت‌های اقتصادی تولیدی مبتنی بر مشارکت دانشجویان حمایت می‌کند که نوعی کارآفرینی و اشتغال‌زایی برای جوانان و دانشجویان و همچنین استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشور محسوب می‌شود.

عزیزی ادامه داد: حمایت از تولیدات داخلی، از متغیرها و شاخص‌های مهم اقتصاد مقاومتی است.

وی ادامه داد: وقتی دانشجو فارغ‌التحصیل می‌شود باید بتواند بر اساس آموزش‌های عملیاتی و کاربردی که فرا گرفته، اشتغال‌زایی و کارآفرینی کند تا بتوانیم چالش بیکاری را به‌طور قابل‌توجهی کاهش دهیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق