پیشرفت 46.5 درصدی پروژه های اقتصاد مقاومتی استان کرمان


پیشرفت 46.5 درصدی پروژه های اقتصاد مقاومتی استان کرمان

استاندار کرمان با اشاره به اینکه 267 پروژه در سال جاری در راستای اقتصاد مقاومتی تعریف شده است، گفت: این پروژه ها حدود 8.5 درصد متناسب با زمان بندی از برنامه سال عقب هستند و دستگاه ها باید فعال تر این موارد را دنبال کنند تا این عقب افتادگی ها جبران شود.

به گزارش ایسنا منطقه کویر و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، محمدجواد فدائی در سیزدهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان با اشاره به اینکه پروژه های اقتصاد مقاومتی استان کرمان به لحاظ فیزیکی 46.5 درصد و به لحاظ ریالی 10.5 درصد پیشرفت ریالی (سرمایه گذاری انجام شده) دارند، تاکید کرد: برنامه بازآفرینی شهری جز برنامه های مهم و جزء اولویت های دولت است و شخصا از سوی ریاست جمهوری دنبال می شود.
وی ادامه داد: برنامه بازآفرینی شهری در حل مشکلات بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی بسیار تاثیر دارد و تقریبا تمامی اختیارات لازم به استان داده شده است.
استاندار کرمان برگسترش اقدامات اطلاع رسانی درباره برنامه بازآفرینی شهری تاکید کرد و ادامه داد: این برنامه ها باید به شکلی دنبال شود که انبوه سازان پروژه ها را در بافت های غیررسمی و سکونتگاه ها آغاز کنند و در این رابطه دستگاه های دولتی که می توانند زمین به این امر اختصاص دهند، در این رابطه اقدام کنند.
فدائی گفت: آسیب های اجتماعی جزء موضوعات مهمی است که در استان کرمان جزء اولویت های کاری قرار گرفته و کارهای خوبی نیز در این زمینه انجام شده و در ادامه کار نیز برنامه ها باید به خوبی تنظیم و دنبال شود.
وی با اشاره به اینکه در جلسات قبل بحثی برای فعال کردن واحدهای راکد و نیمه راکد داشته ایم که یکی از محورهای رونق تولید به شمار می رود، گفت: قرار بر این بوده که صنعت، معدن و تجارت در شمال و جنوب استان کرمان گزارشی از روند فعالسازی این واحدهای راکد و نیمه راکد را تدوین و ارائه کنند.
استاندار کرمان یادآور شد: در 5 ماه امسال، فعالسازی 35 واحد غیرفعال و نیمه فعال جزء برنامه وزارتخانه است و این قابل قبول نیست زیرا 900 واحد راکد و نیمه راکد داریم که اگر قرار باشد بر اساس این برنامه پیش برویم روند فعال سازی این واحدها سالها به طول خواهد انجامید.
فدائی ادامه داد: فعالسازی واحدهای راکد و نیمه راکد جزء کارهای مهمی است که در سال رونق تولید باید انجام شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هر آنچه که باید در رابطه با بیماری‌های مقاربتی بدانید