پایمال شدن محصولات کشاورزی نگران کننده است


پایمال شدن محصولات کشاورزی نگران کننده است

اردبیل - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: پایمال شدن محصولات کشاورزی استان به دلیل نبود بازار فروش و صنایع تبدیلی موجب نگرانی است و باید مسئولان برای برطرف شدن آن اهتمام جدی داشته باشند.

به گزارش ایرنا ، ناصر عتباتی روز شنبه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اردبیل افزود: به دلیل نبود بازار مناسب فروش یک روز محصول سیب‌زمینی در دست کشاورز می‌ماند، یک روز سیر فاسد می‌شود و یک روز هم درختان سیب از سوی کشاورزان بریده می‌شود که باید مسئولان مربوطه به این مشکل رسیدگی کنند.

وی بیان کرد: دلیل اصلی فاسد شدن محصولات کشاورزی استان نبود بازار و صنایع تبدیلی است و برای رفع این مشکل باید صنایع تبدیلی با فناوری روز و مدرن ایجاد و راه‌اندازی شود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل افزود: از سوی دیگر مسئولان کشاورزی استان الگوی کشت را در مناطق ترویج نمی‌دهند و هر کشاورزی هر محصولی دلش بخواهد می‌کارد و در موقع برداشت و فروش محصولات هم متضرر می‌شود.

عتباتی اظهار داشت: این استان یکی از مناطق مستعد کشاورزی کشور بوده و پایه و اساس اقتصاد آن هم بخش کشاورزی و دامپروری است و از این رو باید برنامه‌ریزی دقیقی در زمینه راه‌اندازی صنایع تبدیلی و حمایت از سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی در ایجاد این صنایع داشته‌باشد.

وی سیاست کاری در حوزه قضایی را حمایت از سرمایه‌گذاری‌ و اشتغال ذکر کرد و افزود: در حوزه قضایی حمایت جدی از سرمایه‌گذاری‌ها شده بطوریکه در کمیته حمایت قضایی تاکنون هفت جلسه برگزار و مشکلات ۲۶ واحد تولیدی استان مورد بررسی قرار گرفته است.

عتباتی ریشه اصلی مشکلات و آسیب‌های اجتماعی موجود در خانواده‌ها را ناشی از مشکلات معیشتی و اقتصادی عنوان کرد و گفت: در گذشته مسائل مالی در بروز اختلافات خانوادگی کم‌رنگ بود اما امروز در بیشتر اختلافات و بروز آسیب‌های اجتماعی مسائل مالی و شرایط اقتصادی نامطلوب دخیل است.

وی ادامه داد: مطابق بررسی‌هایی که از پرونده‌های موجود در دادگاه‌ها به‌عمل آمده، غالب مشکلات موجود مرتبط با مسائل مالی و اقتصادی است و باید توجه داشت که مشکلات فرهنگی در پی حل مسائل معیشتی و اقتصادی حل شدنی است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: سازمان‌های مردم نهاد باید در تبیین مباحث فرهنگی و دخیل کردن مردم در این برنامه‌ها کمک کنند تا فرهنگ وارد بطن جامعه شود و باید تلاش‌ها برای اجتماعی کردن فرهنگ عمومی هم دوچندان شود.

در این جلسه مشکلات تعدادی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و واحدهای تولیدی استان بررسی شد.

۷۱۱۰/ ۱۲۵۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی ال جی از اولین پنل‌های OLED گیمینگ جهان با نرخ تازه سازی و وضوح متغییر