تنها وسیله پیروزی اسلام و مستضعفین، عزاداری برای امام حسین(ع) است


تنها وسیله پیروزی اسلام و مستضعفین، عزاداری برای امام حسین(ع) است

حجت‌الاسلام مجدهاشمی پیاده‌روی اربعین را نشان عظمت اسلام دانست و گفت: اوج گرفتن حماسه اربعین به حضور نسل جوان بستگی دارد. امروز تنها وسیله پیروزی اسلام و مستضعفین، عزاداری برای امام حسین(ع) است.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «مجدهاشمی» شامگاه جمعه، ۳۰شهریور در مسجد جامع غدیرخم(واقع در خیابان پاسداران تهران) به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین از آثار و برکات انقلاب اسلامی است که بسیار اهمیت و حساسیت دارد.

این استاد حوزه علمیه افزود: از گذشته تا امروز علما و مراجع شیعه نسبت به پیاده‌روی اربعین مقید بودند و به آن سفارش داشتند، این رفتار علما نشان از اهمیت زیارت اربعین دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مجد هاشمی با بیان اینکه پس از قیام عاشورا هر ساله پیاده روی و زیارت اربعین با توجه به شرایط و جو سیاسی زمانه آشکار و پنهان انجام می‌شد. تاکید کرد:‌ صدام ملعون زیارت اربعین را ممنوع کرده بود، اما مومنان و محبان امام حسین(ع) پنهانی به زیارت اربعین می‌رفتند.

وی با بیان اینکه امروز زیارت اربعین نشان قدرت اسلام است، ابراز کرد: اربعین نعمت بزرگ الهی است که پس از روزگار سخت، خفقان و فشار به این نقطه رسیده است. به برکت جمهوری اسلامی کشور عراق از فتنه‌های بزرگ نجات یافته و امروز پیاده‌روی اربعین شکل گرفته است.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه زیارت اربعین از عنایات و معجزات الهی است که رونق و گسترش یافته است، گفت: رهبر معظم انقلاب در این زمینه فرمودند: اربعین گنج بزرگی است که باید قدر آن را دانسته و از آن مراقبت کرد، بنابراین جوانان در این راهپیمایی شرکت کرده و بر عظمت و شکوه آن بیافزایند.

حجت الاسلام والمسلمین مجد هاشمی با تاکید بر اینکه اوج گرفتن حماسه اربعین به حضور نسل جوان بستگی دارد، اظهار کرد: امید است که به فضل الهی این حرکت عظیم به ظهور امام عصر(عج) منتهی شود کما اینکه در روایات ائمه معصومین(ع) نیز درباره قیام مسالمت‌آمیز اربعین که متصل به ظهور خواهد شد، سخن به میان آمده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جاذبه اربعین یک امر عادی و معمولی نیست خداوند قلب مردم را به سمت و سو هدایت کرده است امروز تنها وسیله پیروزی اسلام و مستضعفین عزاداری برای امام حسین(ع) است که امیدواریم به ظهور برسد.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا