جهاد کشاورزی از ارائه الگوی کشت غفلت کرده است


جهاد کشاورزی از ارائه الگوی کشت غفلت کرده است

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: سازمان جهاد کشاورزی در استان اردبیل از ارائه الگوی کشت به کشاورزان و زارعین غفلت کرده و این سبب ضرر و زیان فعالان این بخش شده است.

به گزارش ایسنا، سیدناصر عتباتی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها و فعالان بخش خصوصی در اتاق بازرگانی اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: به دلیل غفلت جهاد کشاورزی در ارائه الگوهای کشت جدید کشاورزان ما یک روز سیر و روز دیگر گوجه و اخیرا نیز سیب را در جاده‌ها ریخته و به نشانه اعتراض نسبت به از بین بردن آنها اقدام کردند.
وی خاطرنشان کرد: این شرایط که کشاورزان را از کشت محصولات ناامید کرده و به نوعی اعتراض آنها را به همراه داشته است با بی‌توجهی جهاد کشاورزی در ارائه الگوی کشت همراه بوده که انتظار می‌رود برای جلوگیری از ضرر و زیان فعالان این بخش توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و ارائه الگوی مناسب کشت برای زارعین مدنظر قرار گیرد.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه تاکنون در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی مدیریتی صحیح را شاهد نیستیم، افزود: چرا باید اتصال راه آهن جمهوری آذربایجان به منطقه پارس‌آباد به طول چهار کیلومتر به تاخیر بیفتد در حالی که باید مسئولان ما مجوز لازم را برای این کار از سوی هیئت دولت صادر کنند.
عتباتی به بی‌نتیجه بودن کلنگ‌زنی پروژه پتروشیمی آذرشید در سال‌های گذشته اشاره و بیان کرد: یکی از نمایندگان دوره قبل مجلس با جدیت این کلنگ‌زنی را با حضور رئیس مجلس انجام داده و حتی زمینی برای اجرای این پروژه اختصاص یافت اما دلیل اینکه این پروژه چرا پیگیری نشده و به سرانجام نرسید معلوم نیست و اگر نماینده مورد نظر و یا سرمایه‌گذار در این اقدام حرکت نمایشی انجام داده باید در برابر مردم پاسخگو باشند و اجازه ندهند احساسات مردم در این حوزه جریحه‌دار شود.
وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس جنگ اقتصادی امروز را در تداوم جنگ نظامی دشمن با تحریم‌ها و تهدیدهای شدیدتر و ناجوانمردانه یادآور شد و گفت: دشمن امروز با جنگ اقتصادی و تحریم های ظالمانه به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامی است اما آنها نیز به خوبی می‌دانند که ملت ایران آبدیده‌تر شده و به سرعت کارها را به پیش می‌برند.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل نگاه کلان در همت مضاعف در حل مشکلات و اقدام واقع‌بینانه را در پیشبرد اهداف و برنامه‌ریزی‌ها یادآور شدو تصریح کرد: دشمن با تحریم همه جانبه نمی‌تواند ملت ایران را وادار به تسلیم کند، چرا که این ملت در شرایطی سخت‌تر از این از گذرگاه مشکلات و تنگناها عبور کردند و اهداف جدی ررا دنبال می‌کنند.
عتباتی نگاه واقع‌بینانه را در عرصه مدیریتی برای مدیران اجرایی دستگاه‌ها ضروری دانست و افزود: در این شرایط خاص باید اقدامات خاص نیز مدنظر باشد و مدیران در اجرای پروژه‌های مختلف و در حمایت از سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیری بالایی را داشته باشند.
وی ادامه داد: بنده همچنان معتقدم در حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی جامعه باید نارسائی اقتصادی برطرف شود تا سایر حوزه نیز سروسامان یابد، چرا که بسیاری از زندانی‌های ما و بزه‌های رخ داده ناشی از مشکلات اقتصادی و نارسائی‌های معیشتی است.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: خانواده‌های ما امروز دچار مشکلات شدید اقتصادی هستند و در این شرایط حساس و سخت به نظر می‌رسد حمایت هه جانبه از صنعت، تولید و اشتغال و رونق تولید می‌تواند شرایط متفاوتی را برای ما رقم بزند، چرا که با بهبود شرایط اقتصادی آسیب‌ها و بزه‌های اجتماعی، اختلافات خانوادگی
و ورودی پرونده‌ها به دادگستری کاهش می‌یابد.
عتباتی اظهار کرد: امام راحل زمانی به صراحت اعلام کردند که باز شدن در هر مدرسه‌ای سبب بسته شدن در زندان‌ها می‌شود که این اهداف با کمک خیرین محقق شده ولی امروز باید گفت؛ با باز شدن در هر کارخانه‌ای در زندانی بسته می‌شود و جلوی بزه‌ها و آسیب‌ها گرفته خواهد شد.
وی به حمایت‌های قضائی ببه ویژه رویکرد جدید دستگاه قضا در حمایت از سرمایه‌گذاران و فعالیت‌های سالم اقتصادی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: ما از بخش خصوصی به شکل همه جانبه حمایت می‌کنیم و در کنار آن سعی داریم تا با ناامنی‌ها و فضای ناسالم اقتصادی برخورد کرده و اجازه ندهیم عده‌ای به دنبال سودجوئی در این عرصه باشند.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل به بخشنامه اخیر قوه قضائیه در تشکیل پرونده‌های حوادث کارگری اشاره کرد و گفت: قرار شده در این پرونده‌ها که از اشخاص حقیقی مطرح می‌کنند، به جای احضار کارفرما وکیل و یا یک نماینده از سوی او در مراجع قضائی حاضر شده و پیگیر پرونده باشد تا مشکلات و دغدغه‌های واحدهای تولیدی به دلیل حضور مدیران واحدهای تولیدی و کارفرمایان بیشتر از این گریبانگیر مجموعه‌های تولیدی نشود.
عتباتی با انتقاد از عدم حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی به ویژه فعالان بخش خصوصی در جلسات گفتگوی دولت و بخش خصوصی بیان کرد: این نشست‌ها در پارلمان اقتصادی بسیار حائز اهمیت است، به طوری که باید مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها به صورت منظم و با استقبالی شایسته در این جلسات حاضر شوند.
وی به برگزاری جلسه کمیته حمایت قضائی از سرمایه‌گذاران در سالجاری اشاره و تصریح کرد: در هشت جلسه‌ای که در دادگستری استان برگزار شد به 26 پرونده سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی رسیدگی شده و همچنان حضور در واحدهای تولیدی در روزهای آخر هفته و همچنین رفع مشکلات آنها در اولویت برنامه‌های ما قرار دارد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...