رونمایی از 8 محصول ذخیره ساز پیشرفته دفاعی


رونمایی از 8 محصول ذخیره ساز پیشرفته دفاعی

وزیر دفاع با حضور در سازمان توسعه منابع انرژی ضمن افتتاح خط تولید ذخیره ساز‌های پیشرفته از 8 ذخیره ساز رونمائی کرد

رونمایی از 8 محصول ذخیره ساز پیشرفته دفاعیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ امیر سرتیپ حاتمی در این مراسم با اشاره به فرارسیدن ایام الله دفاع مقدس و تجلیل از مقام شامخ شهدا به ویژه ۱۰۰۰ شهید صنعت دفاعی اظهار کرد: رونمایی از ۸ ذخیره ساز پیشرفته جدید مصداق بارزی از تحقق جهادی اقتصاد مقاومتی درراستای عمل به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در رفع وابستگی به بیگانگان، جلوگیری از خروج ارز و تکیه بر توان داخلی توسط فرزندان متعهد و متخصص صنعت دفاعی در مجموعه وزارت دفاع است.
وی با بیان اینکه این محصولات با استفاده از به روزترین تکنولوژی‌های حال حاضر و مطابق با آخرین استاندارد‌های روز دنیا در حوزه باتری‌های نسل جدید طراحی و ساخته شده است از تولید باتری ویژه خودروی تاکتیکی پیشرفته ارس خبر داد و گفت: این باتری با اعمال تغییرات و طراحی جدید قابلیت جریان دهی طولانی مدت را برای خودروی پیشرفته تاکتیکی "ارس" محقق کرده است.
امیر سرتیپ حاتمی در ادامه با اشاره به باتری‌های ویژه قایق‌های تندرو با گفت: این باتری‌ها علاوه بر مقاومت بسیار بالا در برابر ضربات و شوک‌های شدید حاصل از حرکت قایق، از قابلیت جریان دهی جهت راه اندازی موتور و سایر ادوات نصب شده روی قایق برخوردار است. در طراحی این باتری با استفاده از عایق‌های پیشرفته خاص، ریزش مواد فعال به صفر رسیده و عمر باتری حدود ۵۰ درصد افزایش یافته است.
امیر سرتیپ حاتمی در تشریح باتری نسل جدید مجهز به شبکه‌های نگهدارنده مواد فعال موسوم به Power Frame (فناوری نوین در حوزه تولید شبکه‌های باتری) بیان کرد: این فناوری علاوه بر قابلیت جریان دهی و استارت بسیار مطلوب در دما‌های زیر صفر، به علت برخورداری از شبکه‌های خاص دارای عمر بالاتر (تا ۳۰ درصد) نسبت به باتری‌های معمولی است.
وزیر دفاع در توضیح باتری‌های نسل جدید با عمر بالاتر خاطرنشان کرد: استفاده از افزودنی‌های خاص و پیشرفته و تغییر شرایط فرایندی باعث شده است این نوع باتری دارای عمر چرخه‌ای بالاتر شود و نیاز باتری خودرو‌های خاص را که استارت‌های متوالی و در فواصل کم دارد، مرتفع کند.
امیر سرتیپ حاتمی در ادامه با تشریح باتری خودرویی جدید به عنوان اولین باتری طراحی شده ویژه مناطق گرمسیر کشور بیان کرد: این نوع باتری با استفاده از آلیاژ‌های خاص مقاوم به خوردگی و افزودنی‌های ویژه و با بکارگیری آخرین دستاورد‌های علمی دنیا تولید شده است.
وزیر دفاع با بیان اینکه این نوع باتری همه استاندارد‌های سختگیرانه آزمون در دمای ۷۵ درجه سانتیگراد را با موفقیت طی کرده است، گفت: این نوع باتری پاسخی به نیاز هموطنان ساکن در مناطق گرم کشور بوده که با عمر بالاتر، زمان تعویض باتری را به حداکثر رسانده است.
امیر سرتیپ حاتمی در این مراسم همچنین از ۳ نوع باتری صنعتی مورد مصرف در انواع لیفتراک‌های سنگین و فوق سنگین، ساخته متخصصان سازمان توسعه منابع انرژی ودجا در حوزه باتری‌های صنعتی رونمائی کرد.

افتتاح خط تولید ذخیره سازهای پیشرفته دفاعی

امیر سرتیپ حاتمی در این مراسم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و با اشاره به تدبیر مقام معظم رهبری و فرمانده معظم کل قوا مبنی بر نامگذاری سال ۹۸ به نام "رونق تولید" اظهار داشت: با همت عالی و تلاش شبانه روزی متخصصان و نخبگان جوان صنایع دفاعی در سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع، خط تولید ذخیره ساز‌های پیشرفته دفاعی در شرایط تحریم و با تکیه بر دانش بومی به بهره برداری رسید.
وزیر دفاع افزود: متخصصان ودانشمندان وزارت دفاع با روحیه جهادی و با بکارگیری فناوری نوین و در راستای ارتقای بازدارندگی دفاعی، موفق به راه اندازی مجموعه صنعتی روزآمد در زمینه طراحی و تولید انواع ذخیره ساز‌های پیشرفته شدند و با تولید انبوه این محصولات، گام بلندی درجهت برتری تسلیحاتی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران و قطع وابستگی به واردات برداشته اند.
امیر سرتیپ حاتمی تصریح کرد: با دستیابی به این ذخیره ساز‌های پیشرفته و مدرن دفاعی در حوزه رزم زمینی، دریایی، هوائی، راداری و الکترونیک، پشتیبانی فنی از تسلیحات دفاعی با توان و قدرت بیشتری محقق خواهد شد.
امیر سرتیپ حاتمی خاطرنشان کرد: این مجموعه صنعتی برخوردار از مجهزترین تجهیزات تولیدی ذخیره ساز‌های دفاعی بوده و به افزایش چشمگیر میزان تولید، تنوع و ارتقای دانش فنی و ارتقای فناوری محصولات تولیدی منجر شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی