تعمیر، تجهیز و ساخت بمب افکن های شکاری‌ با اتکا به توان داخلی محقق شده است


تعمیر، تجهیز و ساخت بمب افکن های شکاری‌ با اتکا به توان داخلی محقق شده است

بندرعباس- ایرنا- فرمانده پایگاه هوایی شهید عبدالکریمی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: اکنون شاهد موفقیت‌های بی‌بدیل در حوزه تعمیر، تجهیز و ساخت جنگنده بمب افکن های شکاری، خلبانی و به بکارگیری تکنیک های روزآمد کنترل هوایی هستیم که این با اتکا به توان و ظرفیت‌های داخلی بدست آمده است.

امیر سرتیپ دوم خلبان محمد قربانی روز شنبه در این خصوص اظهار داشت: نیروی هوایی الهی همانگونه که در پیوستن به انقلاب و اولین پاسخ به دشمن متجاوز بعثی پیشگام بود، اینک نیز پس از گذشت چهل سالگی انقلاب و پشت سرگذاشتن تحریم‌های ظالمانه استکبارجهانی، در لبیک به ندای مولا و مقتدایشان در تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب با اقدامهای کلان و ساخت و تولید تجهیزات مورد نیاز خوشنام و پیشگام است.

وی با اشاره به اهمیت ژئوپولتیک (سیاست جغرافیایی یا جغراسیاست) خلیج فارس و استقرار پایگاه هوایی شهید عبدالکریمی بندرعباس در این منطقه راهبردی، افزود: با توجه به اینکه منطقه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان به عنوان یکی از شاهراه‌های بین المللی و منبع اصلی تأمین انرژی جهان محسوب می‌شود، چشم طمع بیگانگان متوجه آن بوده و نیروهای نظامی بسیاری را بدان گسیل کرده‌اند.

فرمانده پایگاه هوایی شهید عبدالکریمی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از کشورهای مهم در غرب آسیا، وظیفه حفظ، حراست و صیانت از این منطقه را بر عهده‌ دارد و تحقق اهداف این مرزبانی در حریم هوایی، بر دوش این پایگاه هوایی است.

سرتیپ دوم قربانی با اشاره به توانایی کشورهای منطقه در تامین امنیت خلیج فارس، خاطرنشان کرد: کشورهای منطقه در طول سال‌های گذشته نشان دادند که به تنهایی و بدون دخالت بیگانگان، قادر به تامین امنیت این آبراه استراتژیک هستند.

وی با اشاره به برگزاری رژه مشترک هوایی در بندرعباس اظهار داشت: هدف از برگزاری رژه هوایی در منطقه حساس و استراتژیک خلیج فارس و تنگه هرمز، نمایش صلابت و اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است که با تعامل و هم افزایی میان نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی، آمادگی خود را برای مقابله با هرگونه تهدید زمینی، هوایی و دریایی، به نمایش می‌گذارند.

وی در ادامه با اشاره به جزئیاتی از برگزاری رژه هوایی در استان هرمزگان، تصریح کرد: این رژه با همکاری و مشارکت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و همچنین نیروی دریایی ارتش برگزار می‌شود و حامل پیام صلح و دوستی برای کشورهای برادر و هم‌پیمان در منطقه و همچنین هشدار به بیگانگان و تنش‌آفرینان در خلیج‌فارس است.

۳۲۱۹ /۶۰۴۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس نوشته برای پنجشنبه اموات