اهداء زمین برای احداث ساختمان کتابخانه شفت پیگیری شود


اهداء زمین برای احداث ساختمان کتابخانه شفت پیگیری شود

رشت - ایرنا - فرماندار شفت گفت: موضوع اهداء 300 متر زمین در بلوار شهید مطهری برای احداث ساختمان کتابخانه عمومی این شهرستان باید توسط شهرداری پیگیری، تعیین تکلیف و پس از آن اقدامات قانونی برای دریافت سند مالکیت از سوی دستگاه متولی انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمدرضا محسنی در نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان شفت با بیان این مطلب افزود: با نگاه همه جانبه ، کمک خیرین و مشارکت اداره کتابخانه های عمومی پروژه مذکور می تواند در زمان مناسب به بهره برداری برسد .
وی ادامه داد: با هماهنگی بخشداران می بایست شورای کتابخوانی مراکز دهستان های شفت با حضور شوراهای اسلامی ، دهیاری ، خانه های بهداشت ، پایگاه بسیج ، مدارس و ... در سطح دهستان های شهرستان تشکیل شود و این شورا می تواند در پیگیری سیاست های ابلاغی مربوطه موثر باشد.

محسنی با اشاره به اینکه محرم باید ماه افزایش آگاهی باشد؛ به فرارسیدن هفته دفاع مقدس اشاره و اظهار کرد: بهره گیری از ابزارهای نوین ارتباطی در حفظ و ترویج ارزش های دفاع مقدس به عنوان بخش مهمی از تاریخ ایران اسلامی لازم و ضروری است .

وی فرارسیدن آغاز سال تحصیلی را به مردم به ویژه فرهنگیان و دانش آموزان تبریک گفت و افزود: اگر قرار است مجموعه ای از تحولات فرهنگی در یک جامعه به وقوع بپیوندد، بی تردید با آموزش و افزایش سطح آگاهی محقق خواهد شد .
فرماندار شفت با بیان اینکه با گسترش رسانه ، نرم افزار ، شبکه های اجتماعی و کتاب های الکترونیک عطر و بوی خوش صفحات کتاب کمتر به استشمام می رسد ، گفت: حفظ جایگاه کتاب مستلزم برنامه ریزی مدون و تسهیل در دسترسی به آن است.
وی با بیان اینکه دانش آموزان شهرستان شفت در آزمون سراسری کنکور رتبه نخست استان گیلان را از نظر میزان قبولی کسب کرده اند ؛ از عدم اطلاع رسانی صحیح این افتخار آفرینی انتقاد و اضافه کرد: شهرستان شفت با داشتن چنین دانش آموزانی که با کتاب انس می گیرند ، به هیچ وجه محروم نخواهد ماند و برای توسعه آن کافی است به ظرفیت های گوناگون این منطقه توجه ویژه شود.
وی همچنین بر لزوم توجه بیشتر به کتابخانه های عمومی در سطح روستاها تاکید و اضافه کرد: روستای پرجمعیت نصیرمحله ظرفیت خوبی برای احداث کتابخانه عمومی دارد و بخشدار احمدسرگوراب باید بررسی این موضوع را در دستور کار قرار دهد .
شهرستان شفت با دو بخش مرکزی و احمدسرگوراب، چهار دهستان جیرده، ملاسرا، چوبر و نصیرمحله و در مجموع ۱۰۲ روستا، در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان واقع است.

۷۲۹۴/۲۰۰۷/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس