آتش سوزی منطقه کَپُک ایذه مهار شد


آتش سوزی منطقه کَپُک ایذه مهار شد

اهواز - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ایذه گفت: آتش سوزی مراتع و جنگل‌های منطقه کَپُک ایذه بامداد روز شنبه مهار شد.

فرزاد حسین‌پور روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این آتش سوزی ظهر روز جمعه در ارتفاعات منطقه کپک ایذه در حوالی روستای چلویر در بخش مرکزی ایذه آغاز شده بود و نیروهای مردمی و منابع طبیعی به منطقه اعزام شدند.
وی افزود: با تلاش این نیروها این آتش سوزی بامداد روز شنبه مهار و از آسیب بیشتر به جنگل‌ها و مراتع منطقه جلوگیری به عمل آمد.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ایذه گفت: دلیل وقوع این آتش سوزی مشخص نشده اما احتمال دارد یک سهل انگاری، باعث رخ دادن این آتش سوزی باشد؛ بررسی‌ها برای مشخص شدن دلیل این آتش‌سوزی در حال انجام است.
از ابتدای امسال تاکنون چندین فقره آتش‌سوزی در نقاط مختلف ایذه از جمله روستای حاجی کمال، منطقه بلوط بلند، روستای لپرشیران دهدز، کوه منگشت، تنوش و گزیر به وقوع پیوسته که اطلاع دقیقی از میزان خسارت وارده در دست نیست.
عمده جنگل‌های بلوط خوزستان در ایذه، باغملک، اندیکا و مسجدسلیمان واقع شده‌اند و با توجه به تعداد آتش‌سوزی‌ها در این مناطق، لزوم اختصاص یک بالگرد آب‌پاش برای مواقع آتش سوزی به شدت احساس می‌شود.

۹۴۳۴ / ۶۰۳۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا