درسگفتارهای جدید موسسه «پرسش» برگزار می شود


درسگفتارهای جدید موسسه «پرسش» برگزار می شود

درسگفتارهای پاییز موسسه «پرسش» با تدریس مراد فرهادپور و مازیار اسلامی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، درسگفتارهای پاییز موسسه پرسش برگزار می شود.

یکی از درسگفتارهای جدید این موسسه درسگفتار «اندیشیدن همراه با هایدگر(۲)» با تدریس مراد فرهادپور و شروع دوره آن هم یکشنبه ۳۱ شهریورماه ساعت ۱۷ است.

درسگفتار دیگری که از دوم مهر ماه آغاز می شود درسگفتار «موج یا حباب؛ موج نو ایرانی، پنجاه سال بعد» با تدریس مازیار اسلامی است.

این درسگفتار روز سه شنبه دوم مهرماه ساعت ۱۷ آغاز می شود.

در شرح درس این درسگفتار آمده است:

جریانی سینمایی که در سال ۱۳۴۸ و با ساخت کمابیش همزمان گاو،قیصر و آرامش در حضور دیگران آغاز شد، در ادبیات سینمایی ایران ،به تاسی از موج نو فرانسه،موج نو خوانده می شود.اصطلاح موج نو وارد تاریخ سینمای ایران شده است و منتقدان و سینماگران ایرانی از آن به عنوان تعبیری برای توصیف نخستین جریان منسجم سینمای هنری در ایران استفاده می کنند.
اما موج نو اصطلاحی سینمایی است با دلالت های تاریخی ،زیباشناسی،اقتصادی و اجتماعی کمابیش مشترک،صرف نظر از اینکه موج نو فرانسه باشد یا انگلستان و یا ژاپن یا جغرافیاهای دیگر.
در این دوره می کوشیم تا اسطوره موج نو ایرانی را با بحث درباره فیلمهایی که نمونه های پیشتاز موج نو ایرانی محسوب می شوند و سنجش آنها در چارچوب نظام مفهومی و نظری که پیرامون موج نو در مطالعات سینمایی بنا شده است،مورد بررسی قرار دهیم.


به گزارش خبرنگار مهر، درسگفتارهای پاییز موسسه پرسش برگزار می شود.

یکی از درسگفتارهای جدید این موسسه درسگفتار «اندیشیدن همراه با هایدگر(۲)» با تدریس مراد فرهادپور و شروع دوره آن هم یکشنبه ۳۱ شهریورماه ساعت ۱۷ است.

درسگفتار دیگری که از دوم مهر ماه آغاز می شود درسگفتار «موج یا حباب؛ موج نو ایرانی، پنجاه سال بعد» با تدریس مازیار اسلامی است.

این درسگفتار روز سه شنبه دوم مهرماه ساعت ۱۷ آغاز می شود.

در شرح درس این درسگفتار آمده است:

جریانی سینمایی که در سال ۱۳۴۸ و با ساخت کمابیش همزمان گاو،قیصر و آرامش در حضور دیگران آغاز شد، در ادبیات سینمایی ایران ،به تاسی از موج نو فرانسه،موج نو خوانده می شود.اصطلاح موج نو وارد تاریخ سینمای ایران شده است و منتقدان و سینماگران ایرانی از آن به عنوان تعبیری برای توصیف نخستین جریان منسجم سینمای هنری در ایران استفاده می کنند.
اما موج نو اصطلاحی سینمایی است با دلالت های تاریخی ،زیباشناسی،اقتصادی و اجتماعی کمابیش مشترک،صرف نظر از اینکه موج نو فرانسه باشد یا انگلستان و یا ژاپن یا جغرافیاهای دیگر.
در این دوره می کوشیم تا اسطوره موج نو ایرانی را با بحث درباره فیلمهایی که نمونه های پیشتاز موج نو ایرانی محسوب می شوند و سنجش آنها در چارچوب نظام مفهومی و نظری که پیرامون موج نو در مطالعات سینمایی بنا شده است،مورد بررسی قرار دهیم.

کد خبر 4724015

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟