مرور خاطرات دفاع مقدس در کتاب «دادا خسرو»


مرور خاطرات دفاع مقدس در کتاب «دادا خسرو»

شهرکرد- ایرنا- کتاب «دادا خسرو» مجموعه خاطرات مرحوم خسرو نیکخواه از مبارزین انقلاب اسلامی و رزمندگان 8سال دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری است که از سوی واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری این استان به چاپ رسیده است.

کتاب دادا خسرو در ۱۷۱ صفحه از سوی مظاهر نیکخواه، گردآوری و در سال ۱۳۹۴ به چاپ رسیده و در آن روایت‌های مرحوم نیکخواه از سال‌های انقلاب اسلامی و حماسه دفاع مقدس به رشته تحریر درآمده است.

این کتاب کوششی در حوزه تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است و در آن ۳۲ عکس از ایثارگری‌ها و نقش مرحوم خسرو نیکخواه در این سال‌ها به تصویر کشیده شده است.

مرحوم خسرو نیکخواه از جانبازان ۸ سال دفاع مقدس بود که در ۲۵ فروردین ۱۳۹۳ بر اثر سکته مغزی دار فانی را وداع گفت و رخت از عالم مادی به عالم معنا کشید و همنشین یاران شهیدش شد.

در ادامه این کتاب، کتابی تحت عنوان «دادا خسرو به روایت دوستان» منتشر شده است که در آن خاطراتی از مرحوم نیکخواه به روایت همرزمان و همشهریانش به چاپ رسیده است.

در این کتاب فریدون استکی، رحمان رضوی، بهمن اکبریان دهکردی، علی محمد اکبری، احمد محمودی، همایون امیرخانی، نادر پورارشد، همایون علیدوستی، نادر مومنی و محمد کیانی خاطرات خود را از این رزمنده دفاع مقدس روایت کرده‌اند.

چهارمحال و بختیاری در سالهای دفاع مقدس بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

۷۳۶۳/۲۰۹۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما