اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مدارس اسلامی قم


اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مدارس اسلامی قم

قم - دبیر کانون مدارس اسلامی قم گفت: در استان قم 8 مدرسه اسلامی فعالیت دارند که با توجه به اجرایی نشدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش قرار است با همکاری معلمان این مدارس، سند اجرایی شود.

حجت الاسلام رضا فرهادیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: هدف از تشکیل موسسه فرهنگی تربیتی توحید ایجاد تحول در نگرش و روش‌های آموزشی و تربیتی مدارس و هم‌چنین تغییر در ساختار نظام آموزشی است چرا که دوران حساس شکل‌گیری شخصیت انسان و بهترین لحظه‌ها و فرصت‌های عمر در مدرسه سپری می‌شود.

به گفته وی، هدف موسسه فرهنگی توحید کاربردی کردن و عملیاتی کردن سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش است که هنوز برای عملیاتی کردن آن اقدام اساسی صورت نگرفته است و تلاش داریم تا دانش آموزان مطابق با مبانی تعلیم و تربیت اسلامی رشد و از آداب اسلامی بهره بگیرند و ارزش‌ها را در بین دانش آموزان نهادینه کنیم لذا برای پیاده‌سازی این مهم از ظرفیت معلمان استفاده کردیم.

فعالیت ۸ مدرسه اسلامی برای بهبود محتوا و تغییر نوع آموزش در قم

مدیر مؤسسه فرهنگی توحید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت ۸ مدرسه اسلامی در استان قم بیان کرد: در استان قم ۸ مدرسه اسلامی وجود دارد که یکی از آن‌ها در حاشیه شهر به صورت خرید خدماتی با نام «شیخ انصاری» فعالیت دارد و هدف این مدارس تغییر نوع آموزش بهتر و مطلوب‌تر برای دانش آموزان است با توجه به ارتباط معلمان با دانش آموزان از ظرفیت آن‌ها استفاده و با طرح درس آن‌ها سر کلاس‌ها حاضر و ارزش‌های دینی را برای دانش آموزان نهادینه می‌کنند.

اگر ارزش‌ها از مدرسه و خانواده بر نهاد کودک شکل گرفت دیگر در جامعه شاهد آسیب‌های اجتماعی نیستیم

وی افزود: معلمان از ارزش‌های توصیفی برای نشان دادن ظرفیت‌ها و استعدادهای دانش آموزان استفاده کرده و در این مدارس به کرامت و شخصیت دانش آموزان احترام قائل شده و ارزش‌یابی بر اساس نمره و معدل دوری کرده تا همه ظرفیت‌های دانش آموزان در زمینه‌های مختلف شناسایی شود و دانش آموزان تحقیر نشوند.

به گفته حجت الاسلام فرهادیان، به مدت ۱۰ سال از این نوع ارزش‌یابی استفاده کردیم تا جایی که وزارت آموزش و پرورش از ما برای شرح این طرح دعوت و این طرح پس از ارزشیابی در دانشگاه تهران و وزارتخانه مرود تأیید قرار گرفت و در بعد ملی و سراسری ارزش‌یابی دانش آموزان بر اساس توصیفی در مدارس ابتدایی در حال استفاده است و این تحول در نظام آموزشی راه یافت که از دستاوردهای مهم مدارس اسلامی است.

مدارس اسلامی قم و قدم به سوی عملیاتی کردن سند تحول بنیادین

دبیرکانون مدارس اسلامی قم در ادامه سخنان خود گفت: مدارس اسلامی برای عملیاتی کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که تاکنون در عمل اجرایی نشده به مدت ۳ سال است در حال برنامه‌ریزی بر روی معلمان است و در این زمینه وارد عمل شوند.

وی افزود: قدم‌های اولیه در این زمینه برداشته شده است و تاکنون هر ۸ مدرسه اسلامی در قم موفق به نهادینه کردن ارزش‌های اسلامی بودند که از اهداف مهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است؛ برای این مهم از ظرفیت معلمان و مربیان استفاده و با بهره‌گیری از فیلم‌های آموزشی، کتابچه و هم‌چنین کلیپ‌های آموزشی این ارزش‌ها را برای دانش آموزان پیاده‌سازی شده است.

حجت الاسلام فرهادیان بیان کرد: معتقد هستیم که ارزش‌ها باید از کودکی برای دانش آموزان نهادینه شود مدارس ابتدایی مهم‌ترین دوران نهادینه کردن این ارزش‌ها است چرا که دانش آموز ۱۲ ساعت از عمر خود را در مدرسه سپری می‌کند لذا برای این امر کتاب «طرح درس» تألیف شده است تا با کمک معلمان و فیلم‌ها و کلیپ‌ها ارزش‌ها در نهاد دانش آموز نهادینه شود که اگر این ارزش‌ها از مدرسه و خانواده بر نهاد کودک شکل گرفت دیگر در جامعه شاهد آسیب‌های اجتماعی نیستیم.


حجت الاسلام رضا فرهادیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: هدف از تشکیل موسسه فرهنگی تربیتی توحید ایجاد تحول در نگرش و روش‌های آموزشی و تربیتی مدارس و هم‌چنین تغییر در ساختار نظام آموزشی است چرا که دوران حساس شکل‌گیری شخصیت انسان و بهترین لحظه‌ها و فرصت‌های عمر در مدرسه سپری می‌شود.

به گفته وی، هدف موسسه فرهنگی توحید کاربردی کردن و عملیاتی کردن سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش است که هنوز برای عملیاتی کردن آن اقدام اساسی صورت نگرفته است و تلاش داریم تا دانش آموزان مطابق با مبانی تعلیم و تربیت اسلامی رشد و از آداب اسلامی بهره بگیرند و ارزش‌ها را در بین دانش آموزان نهادینه کنیم لذا برای پیاده‌سازی این مهم از ظرفیت معلمان استفاده کردیم.

فعالیت ۸ مدرسه اسلامی برای بهبود محتوا و تغییر نوع آموزش در قم

مدیر مؤسسه فرهنگی توحید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت ۸ مدرسه اسلامی در استان قم بیان کرد: در استان قم ۸ مدرسه اسلامی وجود دارد که یکی از آن‌ها در حاشیه شهر به صورت خرید خدماتی با نام «شیخ انصاری» فعالیت دارد و هدف این مدارس تغییر نوع آموزش بهتر و مطلوب‌تر برای دانش آموزان است با توجه به ارتباط معلمان با دانش آموزان از ظرفیت آن‌ها استفاده و با طرح درس آن‌ها سر کلاس‌ها حاضر و ارزش‌های دینی را برای دانش آموزان نهادینه می‌کنند.

اگر ارزش‌ها از مدرسه و خانواده بر نهاد کودک شکل گرفت دیگر در جامعه شاهد آسیب‌های اجتماعی نیستیم

وی افزود: معلمان از ارزش‌های توصیفی برای نشان دادن ظرفیت‌ها و استعدادهای دانش آموزان استفاده کرده و در این مدارس به کرامت و شخصیت دانش آموزان احترام قائل شده و ارزش‌یابی بر اساس نمره و معدل دوری کرده تا همه ظرفیت‌های دانش آموزان در زمینه‌های مختلف شناسایی شود و دانش آموزان تحقیر نشوند.

به گفته حجت الاسلام فرهادیان، به مدت ۱۰ سال از این نوع ارزش‌یابی استفاده کردیم تا جایی که وزارت آموزش و پرورش از ما برای شرح این طرح دعوت و این طرح پس از ارزشیابی در دانشگاه تهران و وزارتخانه مرود تأیید قرار گرفت و در بعد ملی و سراسری ارزش‌یابی دانش آموزان بر اساس توصیفی در مدارس ابتدایی در حال استفاده است و این تحول در نظام آموزشی راه یافت که از دستاوردهای مهم مدارس اسلامی است.

مدارس اسلامی قم و قدم به سوی عملیاتی کردن سند تحول بنیادین

دبیرکانون مدارس اسلامی قم در ادامه سخنان خود گفت: مدارس اسلامی برای عملیاتی کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که تاکنون در عمل اجرایی نشده به مدت ۳ سال است در حال برنامه‌ریزی بر روی معلمان است و در این زمینه وارد عمل شوند.

وی افزود: قدم‌های اولیه در این زمینه برداشته شده است و تاکنون هر ۸ مدرسه اسلامی در قم موفق به نهادینه کردن ارزش‌های اسلامی بودند که از اهداف مهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است؛ برای این مهم از ظرفیت معلمان و مربیان استفاده و با بهره‌گیری از فیلم‌های آموزشی، کتابچه و هم‌چنین کلیپ‌های آموزشی این ارزش‌ها را برای دانش آموزان پیاده‌سازی شده است.

حجت الاسلام فرهادیان بیان کرد: معتقد هستیم که ارزش‌ها باید از کودکی برای دانش آموزان نهادینه شود مدارس ابتدایی مهم‌ترین دوران نهادینه کردن این ارزش‌ها است چرا که دانش آموز ۱۲ ساعت از عمر خود را در مدرسه سپری می‌کند لذا برای این امر کتاب «طرح درس» تألیف شده است تا با کمک معلمان و فیلم‌ها و کلیپ‌ها ارزش‌ها در نهاد دانش آموز نهادینه شود که اگر این ارزش‌ها از مدرسه و خانواده بر نهاد کودک شکل گرفت دیگر در جامعه شاهد آسیب‌های اجتماعی نیستیم.

کد خبر 4724043

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد