تجلیل از طلاب خادم و طرح‌های ابتکاری صحیفه سجادیه/ نقش مهم کانون‌های مساجد در ترویج معارف امام سجاد(ع)


تجلیل از طلاب خادم و طرح‌های ابتکاری صحیفه سجادیه/ نقش مهم کانون‌های مساجد در ترویج معارف امام سجاد(ع)

حجت‌الاسلام حقیقی با اعلام برنامه‌ حوزه‌های علمیه استان هرمزگان همسو با نهمین کنگره بین‌المللی «امام سجاد(ع)»، گفت: رشته تخصصی و انجمن تخصصی صحیفه سجادیه در حوزه‌های استان راه‌اندازی می‌شود.

حجت الاسلام«نادر حقیقی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، به برنامه های حوزه های علمیه استان هرمزگان در راستای برگزاری نهمین گنگره بین المللی «امام سجاد(ع)» اشاره و اظهار کرد: در آستانه برگزاری کنگره بین المللی امام سجاد(ع)، مبلغان حوزه های علمیه استان هرمزگان در سطح استان آماده انجام فعالیت های تبلیغی در مراکز دینی، منابر و مساجد با محوریت تبیین صحیفه سجادیه هستند.

مدیر حوزه های علمیه استان هرمزگان به برنامه های در نظر گرفته شده برای دانش آموزان اشاره و تصریح کرد: برگزاری برنامه های تبلیغی و هنری برای دانش آموزان در مدارس به منظور ترغیب آنها به حفظ صحیفه سجادیه بخش دیگری از برنامه حوزه های علمیه است.

حجت الاسلام حقیقی ترویج سبک زندگی امام سجاد(ع) را یکی از رویکردهای حوزه های علمیه این استان معرفی کرد و افزود: در نهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) از طلاب و مبلغان خادم صحیفه سجادیه و آموزه های امام سجاد(ع) تجلیل به عمل می آید و مبلغانی که طرح های ابتکاری در راستای ترویج آموزه های امام سجاد(ع) داشته باشند، تشویق می شوند.

مدیر حوزه های علمیه استان هرمزگان از اهتمام مرکز مدیریت حوزه های علمیه این استان برای راه اندازی رشته تخصصی صحیفه سجادیه در کنار دیگر رشته های تخصصی حوزه خبر داد و گفت: تلاش می کنیم با ایجاد این رشته برای چند سال آینده متخصص در حوزه صحیفه سجادیه تربیت کنیم. همچنین در کنار دیگر انجمن های علمی که در حوزه های علمیه این استان فعالیت می کنند، انجمن علمی صحیفه سجادیه تشکیل شود.

وی با اعلام برگزاری مراسم خطبه خوانی، صحیفه خوانی و قرائت صلوات خاصه امام سجاد(ع) در سطح مساجد هرمزگان همسو با نهمین کنگره بین المللی «امام سجاد(ع)»، ابراز کرد: کارگاه آموزشی با موضوع ادعیه صحیفه سجادیه هم از 12 تا 25 محرم حسینی ویژه جوانان و نوجوانان برگزار می شود.

وی نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد را در توسعه و ترویج فرهنگ صحیفه سجادیه مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه که مخاطبان مساجد و کانون های فرهنگی هنری نوجوانان و جوانان هستند، به همین جهت برگزاری چنین همایش ها و کنگره هایی در توسعه و ترویج معارف دینی بسیار تاثیرگذار است.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت