سیاست دولت توسعه همزمان همه مناطق سیستان و بلوچستان است


سیاست دولت توسعه همزمان همه مناطق سیستان و بلوچستان است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برنامه استان بر اساس سیاست‌های دولت، توجه و توسعه همزمان همه ی مناطق سیستان و بلوچستان است.

به گزارش ایسنا- احمد علی موهبتی در دیدار با دبیرکل بین المجالس آسیایی گفت: موقعیت استراتژیک سیستان و بلوچستان باعث شده است کشورها نگاه ویژه ای به این استان داشته باشند که تلاش برای جذب سرمایه های خارجی، روند توسعه سیستان و بلوچستان را سرعت می دهد.
وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان با دارا بودن تنها بندر اقیانوسی کشور و دسترسی به آبهای آزاد از یک موقعیت استراتژیک در سطح کشور و منطقه برخوردار است که بر همین اساس سرمایه گذاری های بسیاری توسط دولت و بخش های خصوصی داخلی و خارجی در آن انجام شده است.
وی افزود: این استان در بخش های مختلف دارای ظرفیت های بی بدیل برای سرمایه گذاری است که باید با استفاده از همه ی امکانات و روش ها، زمینه جلب نگاه ها، توسعه ی گردشگری و جذب سرمایه ها برای شکوفایی استعدادهای پنهان استان فراهم شود.
استاندار با اشاره به اینکه توسعه یک مفهوم تک بعدی نیست و باید توسعه در همه ی بخش ها مورد توجه قرار گیرد، توسعه متوازن در سطح استان و رشد شاخص های توسعه ای استان را در حد میانگین کشوری بسیار مهم خواند.
مجیدی دبیرکل بین المجالس آسیایی هم در این دیدار گفت: تلاش خواهد شد با هدایت سرمایه های خارجی و همچنین تقویت حضور گردشگران خارجی به سمت سیستان و بلوچستان، روند توسعه ی این استان مهم تسریع شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیانیه نتانیاهو علیه ایران