جذب سرمایه‌های خارجی روند توسعه سیستان و بلوچستان را سرعت می‌بخشد


جذب سرمایه‌های خارجی روند توسعه سیستان و بلوچستان را سرعت می‌بخشد

زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: موقعیت‌راهبردی این استان باعث شده سایر کشورها نگاه ویژه‌ای به آن داشته باشندکه تلاش برای جذب سرمایه‌های خارجی روند توسعه این نقطه از ایران اسلامی را سرعت می‌بخشد.

احمدعلی موهبتی جمعه‌شب در دیدار با دکتر محمدرضا مجیدی دبیرکل بین المجالس آسیایی که در محل استانداری سیستان و بلوچستان برگزار شد اظهار داشت: این استان با دارا بودن تنها بندر اقیانوسی کشور و دسترسی به آب‌های آزاد از یک موقعیت راهبردی در سطح کشور و منطقه برخوردار بوده و بر همین اساس سرمایه‌گذاری‌های بسیاری توسط دولت و بخش‌های خصوصی داخلی و خارجی در آن انجام شده است.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان در بخش‌های مختلف دارای ظرفیت‌های بی‌بدیل برای سرمایه‌گذاری است که باید با استفاده از همه‌ی امکانات و روش‌ها، زمینه جلب نگاه‌ها، توسعه‌ی گردشگری و جذب سرمایه‌ها برای شکوفایی استعدادهای پنهان این استان فراهم شود.

استاندار سیستان بلوچستان با اشاره به اینکه توسعه یک مفهوم تک بعدی نیست و باید توسعه در همه‌ی بخش‌ها مورد توجه قرار گیرد افزود: توسعه متوازن و رشد شاخص‌های توسعه‌ای این استان در حد میانگین کشوری بسیار مهم است.

وی بیان کرد: برنامه‌ی سیستان و بلوچستان بر اساس سیاست‌های دولت توجه و توسعه همزمان همه‌ی مناطق این استان است.

دکتر محمدرضا مجیدی دبیرکل بین المجالس آسیایی نیز در این نشست گفت:تلاش خواهد شد با هدایت سرمایه‌های خارجی و همچنین تقویت حضور گردشگران خارجی به سمت سیستان و بلوچستان روند توسعه‌ی این استان مهم شتاب گیرد.

۹۹۱۴**۳۲۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...