مهمترین اولویت در سیستان و بلوچستان ارائه تصویر عادی و زدودن گفتمان امنیتی است


مهمترین اولویت در سیستان و بلوچستان ارائه تصویر عادی و زدودن گفتمان امنیتی است

زاهدان- ایرنا- معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این استان برای رسیدن به توسعه نیاز به تصویرسازی مثبت در سطح ملی داردگفت: مهمترین اولویت در این منطقه ارائه تصویر عادی و زدودن گفتمان امنیتی است که باید در دستور کار جامعه شناسان قرار گیرد.

علی زینی وند جمعه شب در دیدار با شماری از جامعه‌شناسان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: جامعه شناسان با نقد جسورانه آسیب‌های اجتماعی، مسایل شهری و با ارائه نظرات کارشناسی در فضایی غیر احساسی به مسئولان در توسعه این استان کمک کنند.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان به دلیل گستردگی جغرافیایی و پیچیدگی مسائل مختلف استانی با چالش‌های متعدد گرفتار است که استفاده از نگاه نخبگان و صاحب‌نظران حوزه‌های مختلف در بازگشایی این مشکلات بسیار راهگشاست.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان به اهمیت کار تشکلی برای هم‌افزایی نظرات افراد و تاثیرگذاری بر تصمیمات مدیران اجرایی تاکید کرد و ادامه داد: در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌ها از مشورت و نظر نخبگان استفاده می‌شود.

وی اظهار داشت: نقش نخبگان در تبیین بیشتر ادبیات هم‌گرایی و هم‌افزایی در سیستان و بلوچستان حائز اهمیت است.

زینی وند با بیان اینکه انتقادات باید به حل مشکلات سیستان و بلوچستان و بیان آسیب‌های اجتماعی این استان ختم شود افزود: بیشتر این انتقادات در حوزه مطالبات صنفی و مدیریت‌هاست که اغلب جنبه سیاسی دارد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: نشست‌های متعددی با حضور کارشناسان حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی برای بررسی علل آسیب‌های اجتماعی و دیگر مسائل این استان برگزار می‌شود.

محمد میهنی هدف از برگزاری این نشست را استفاده از نظرات اساتید دانشگاه و جامعه شناسان عنوان کرد و افزود: حاشیه‌نشینی، فقر، زنان بدسرپرست، اعتیاد، ازدواج و طلاق‌های ثبت نشده از جمله آسیب‌های اجتماعی این استان هستند که نیاز است جامعه شناسان برای کاهش این آسیب‌ها تلاش کنند.

۹۹۱۴**۳۲۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق